قیام امام حسین(ع) زمینه‌ساز پیشرفت علمی و معنوی بشریت
کد خبر: 3840987
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

قیام امام حسین(ع) زمینه‌ساز پیشرفت علمی و معنوی بشریت

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: قیام امام حسین(ع) یکی از مؤثرترین عوامل برای پیشرفت علمی و معنوی بشریت است چراکه باعث اصلاح امت اسلامی و زنده نگهداشتن دین و عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، 17 شهریورماه در همایش هفته امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) حرکتی است برای مبارزه با منکرات، بدی‌ها و زشتی‌های زمان خود که ما باید از آن درس بگیریم.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با این حرکت خود درس شجاعت، شهادت، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و دفاع از مکتب اسلام را به ما آموزش داده است، افزود: امام حسین(ع) پرورش یافته مکتب پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بود وتمام مباحث این مکتب اجرای دستورات خداوند متعال برای سعادت بشریت است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کسانی که در راه نهضت حسینی به شهادت رسیدند، خونشان تا ابد در جامعه می‌جوشد و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، عنوان کرد: پرچم سرخ سیدالشهدا(ع) به تنهایی منکرات جامعه را به امر به معروف دعوت می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: نهضت حسینی امروز جهانی شده و در هر گوشه از دنیا پرچم سرخ سیدالشهدا(ع) مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.
وی اعلام کرد: مکتب امام حسین(ع)، مکتب آزادگی و مبارزه با استکبار است و عزت و افتخار نظام اسلامی ایران بخاطر پرورش یافتگی در این مسیر و تفکر است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مقابل حرص و طمع آمریکا برای غارت جهان، جمهوری اسلامی ایران با پرچم «یا حسین» ایستاده و ذلت و انزوا را به استکبار جهانی تحکیم می‌کند.
وی با اشاره به شرایط کشورمان در روابط بین‌الملل افزود: عقب نشینی‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا و برخی متحدانش، همه و همه نتیجه ایستادگی و مقاومت براساس تکیه بر نهضت حسینی است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: تحولات منطقه و گرایش کشورهای همسایه برای اتحاد و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران، نتیجه امر به معروف و نهی از منکر و تأسی از قیام سیدالشهدا (ع) است که تا ابد پرشورتر و گسترده‌تر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha