جوانان و نوجوانان از حضرت ابوالفضل العباس(ع) الگوگیری کنند
کد خبر: 3841149
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

جوانان و نوجوانان از حضرت ابوالفضل العباس(ع) الگوگیری کنند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جوانان مؤمن و ولایی باید الگویی از جوان کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در زندگی داشته باشید تا موجب تقویت امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران و تحکیم جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی شوید.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا، در همایش «احلی من العسل» که شامگاه گذشته، 17 شهریورماه در حسینیه شهرستان بیجار برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) برای همه بزرگان، دانشمندان وعالمان دنیا می‌تواند الگو و سرمشق باشد، اظهار کرد: حضرت سید الشهدا تنها امامی بودند که همه پیامبران از آدم تا خاتم بر او گریه کردند.
وی افزود: واقعه‌ عاشورا، غمبارترين واقعه‌ تاريخي است كه در اسلام اتفاق افتاد. و هنوز كه هزار و اندي سال از اين فاجعه‌اي عظيم مي‌گذرد، دل‌هاي مسلمانان و حتي غير مسلمانان نيز براي مظلوميت شهداي كربلا داغدار و عزادار است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرمایش پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اعلام کرد: پیامبر فرمود خداوند حرارتی از حسین در دل‌های مسلمانان و دیگر ادیان قرار داده که این حرارت هرگز خاموش نمی‌شود و بلکه این حرارت روز به روز بیشتر می‌شود.
وی در ادامه به خصوصیات و ویژگی‌های شهدای کربلا پرداخت و عنوان کرد: خداجویی و معنویت گرایی، یکی از ویژگی‌های یاران امام حسین علیه السلام بود که از سن شش ماهه شیرخوار تا 70 ساله بین این یاران با وفای امام حسین(ع) وجود داشت که هرکدام برای خود الگو و سرمشقی هستند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های حضرت قاسم(ع) افزود: حضرت قاسم(ع) عملا تربیت یافته دامان حضرت اباعبدالله و مکتب ایشان بودند. که در سنین نوجوانی تفکراتی بالاتر و بیشتر از این سن خود داشت.
وی رشادت و شجاعت را از دیگرخصوصیات و ویژگیهای حضرت قاسم(ع) برشمرد و گفت: حضرت قاسم آن جوان رشید با نگاه به خواست قرآن درصحنه عاشورا خود را مکلف براین دید که با وجود سن کم درنبرد و مبارزه با ظالمان تاریخ شرکت کند و با عزت و سرافرازی شهادت را شیرین‌تر از عسل بداند و با این دیدگاه به پیشگاه مرگ برود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به جوانان و نوجوانان بیان کرد: جوانان مؤمن و ولایی باید الگویی از جوان کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) درزندگی خود داشته باشید. تا موجب تقویت امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران و تحکیم جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی شوید.
وی اعلام کرد: حضرت علی اکبر(ع)، برترین الگو برای جوانان و نوجوانانی بود که در حوزه هشت سال دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌های نبرد نقش حیاتی و طلایی در بحث خلق جهاد و پیروزی ایران علیه دشمن داشته و حتی بزرگترین درجه‌های نظامی دشمن را به زانو در آوردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خواست رهبر معظم انقلاب یادآور شد: رهبری می‌فرماید: «امت اسلامی نیازمند 10 میلیون جوان‌هایی بصیر، آگاه، نترس و شجاع است که با فرهنگ عاشورایی اسلام را در دنیا به جلو ببرند و دشمن را به‌ خروش بیاورند و آن‌ها را مأیوس کنند».
انتهای پیام

captcha