نگهداری 100 هزار کتاب در حوزه مذاهب در کتابخانه اسلامی پاکستان
کد خبر: 3841699
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

نگهداری 100 هزار کتاب در حوزه مذاهب در کتابخانه اسلامی پاکستان

گروه بین‌الملل ــ در کتابخانه مذاهب اسلامی پاکستان کتاب‌های کلامی، حدیثی، فقهی، اصولی و تفسیری و 100 هزار کتاب در حوزه مذاهب نگهداری می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران، از کتابخانه مذاهب اسلامی پاکستان بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این کتابخانه قرار گرفت.

مسئولان پاکستانی در این دیدار تأکید کردند: این کتابخانه کتاب‌های کلامی، حدیثی، فقهی، اصولی و تفسیری و 100 هزار کتاب در حوزه مذاهب دارد و آخرین کتاب‌های چاپ شده در کشورهای مختلف در حوزه مذاهب اسلامی را نیز می‌توان در آن یافت.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با علامه مفتی محمد سعید، رئیس کتابخانه مذاهب اسلامی پاکستان، دیدار کرد و در این دیدار بر ارسال آثار و کتاب‌های دانشگاه مذاهب اسلامی و همکاری در بخش کتابخانه‌ای تأکید شد.

این مرکز نسخ خطی، مجلات قدیمی و آثار گوناگون دیگری دارد که علامه مفتی سعید این کتاب‌ها را به زبان‌ها و مذاهب مختلف از کشورهایی همچون مصر، لبنان، ایران، سوریه و اندونزی جمع‌آوری کرده است و روزانه هزاران نفر از این کتابخانه استفاده می‌کنند.

علامه مفتی محمد سعید در این دیدار با استقبال از فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی درخواست کرد که منشورات دانشگاه به ویژه مجله «فقه مقارن» برای این کتابخانه ارسال شود.

در پایان این دیدار دانشگاه مذاهب اسلامی ایران با کتابخانه مذاهب اسلامی پاکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

انتهای پیام

captcha