تفکر ایستادگی با تأسی از قیام عاشورا در منطقه ظهور یافته است
کد خبر: 3841817
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

تفکر ایستادگی با تأسی از قیام عاشورا در منطقه ظهور یافته است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رویان با بیان اینکه در چله دوم انقلاب شاهدیم تفکر ایستادگی با تأسی از قیام عاشورا در اقصی نقاط خاورمیانه و منطقه ظهور پیدا کرده است، گفت: امروز نه‌ تنها شیعیان بلکه آحاد مسلمانان از قیام امام حسین(ع) به‌ مثابه یک الگو استفاده می‌کنند.

تفکر ایستادگی با تأسی از قیام عاشورا در منطقه ظهور یافته است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس معصومی، امروز، 22 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان با اشاره به درس‌های مکتب عاشورا برای مردم جهان به‌خصوص مسلمانان اقصی نقاط دنیا اظهار کرد: امروز در چله دوم انقلاب شاهدیم که این تفکر ایستادگی با تأسی از قیام عاشورا در اقصی نقاط خاورمیانه و منطقه  ظهور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی در سوریه، زینبیون و فاطمیون در افغانستان و حیدریون در پاکستان و ... همه تحت تأثیر قیام عاشورا در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

معصومی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس درس‌هایی از قیام عاشورا شکل گرفت، متذکر شد: امروز نه‌ تنها شیعیان بلکه آحاد مسلمانان از قیام امام حسین(ع) به‌ مثابه یک الگو استفاده می‌کنند.

وی دشمن‌شناسی را از درس‌های بزرگ قیام عاشورا دانست و افزود: موضوع دشمن‌شناسی با سه زیرمجموعه شامل شناخت دشمن، شناخت توطئه‌های آن‌ها و راهکارهای مقابله با آن در زمره مواردی است که باید به آن بها داد.

امام جمعه رویان  با اشاره به اینکه  قیام عاشورا امام حسین(ع) به انسان‌ها درس آزادی و حریت، دین‌داری، شجاعت و مقاومت و همچنین عشق و محبت می‌دهد، یادآور شد: فرانسیس فوکویاما جامعه‌شناس و فیلسوف غربی می‌گوید اگر می‌خواهیم برابر خطر شیعیان بایستیم باید دو بال پرواز آن یعنی عاشورا و مهدویت را از آن بگیریم و این نشان می‌دهد که چقدر دشمنان از تفکر عاشورایی در هراس هستند.

انتهای پیام

captcha