گفتمان مقاومت؛ الهام گرفته از فرهنگ عاشورا
کد خبر: 3841832
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

گفتمان مقاومت؛ الهام گرفته از فرهنگ عاشورا

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ماکو گفت: گفتمان مقاومت با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورايی بوده و امروز توانست با قدرت از يک‌طرف توطئه دشمنان را خنثی کند و از طرف ديگر مردم جهان، و به‌خصوص مسلمانان جهان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب کند.

گفتمان مقاومت؛ الهام گرفته از فرهنگ عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲۲ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماکو، با تأکید بر تجلی ابعاد نهضت حسينی در جهان امروز اظهار کرد: امروز گفتمان مقاومت با تکيه بر ارزش‌های اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورايی در عرصه‌ ميدانی با ايثارگری و ازخودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان اسلام که از نهضت حسينی الهام گرفته‌اند، در قالب سازمان‌های مقاومت، نظير حزب‌الله لبنان، انصارالله يمن، حشدالشعبی عراق، دفاع وطنی سوريه، فاطميون، زينبيون و حيدريون افغانستان و پاکستان تجلی يافته است.

وی تصریح کرد: مقاومت امروز توانست با قدرت از يک‌طرف توطئه دشمنان را خنثی کند و از طرف ديگر مردم جهان، و به‌خصوص مسلمانان جهان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب کند.

امام جمعه ماکو یادآور شد: تحولات چند دهه ‏اخير، به‌خصوص بعد از پيروزی انقلاب اسلامی سبب شده تا درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، کارآمدی خود را بيش از گذشته نشان دهد.

هاشمی گفت: درس ايثار و فداکاری، دين‌داری، اخلاص، بصيرت، شجاعت، صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها، آزادی و حريّت، محبت و عشق و درس آمادگی برای پشتيبانی از حق و برپايی عدل از جمله مواردی بوده که در اين کارآمدی متبلور شده است.

امام جمعه ماکو با تأکید بر اینکه خداوند را شاکر هستیم که امنیت و آرامش برای تبلیغ دین الهی و فلسفه تبیین قیام حسینی در کشور تأمین است، افزود: شعائر الهی با این اقدام زنده نگه‌ داشته شده است. امسال برنامه‌های عزاداری مسجدمحوری و تجمع‌های حسینی مورد استقبال بی‌نظیر مردم شهرستان قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha