هشدارهای پلیس پیشگیری به زائران اربعین
کد خبر: 3842040
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

هشدارهای پلیس پیشگیری به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی کرمانشاه در خصوص سفر معنوی اربعین توصیه‌هایی به زائران اربعین ارائه کرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی جهان‌آرا، رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه و مأموریت قرارگاه اربعین نیروی انتظامی، برقراری و حفظ امنیت زائران است، حوصله و شکیبایی زائران در هنگام تردد و انجام امور مرزی و گمرکی، راهگشای پلیس و سایر عوامل اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد بود.

وی افزود: برای سفری ایمن‌تر به زائران اربعین توصیه می‌شود به برخی نکات در طول سفر توجه ویژه کنند. زائران از توقف و اقدام به تهیه فیلم و عکس در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه خوداری کنند و نیز در هنگام وقوع حادثه شرایط را برای خدمت‌رسانی به موقع نیروهای امدادی فراهم کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه زوار نباید در محیط‌های عمومی از وسایل سفرشان غافل شوند، بیان کرد: سرقت گوشی تلفن همراه یکی از جرایم شایع در مکان‌های پرجمعیت است.

سرهنگ جهان‌آرا عنوان کرد: قرار ندادن گوشی تلفن همراه در اختیار افراد ناشناس، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و اجتناب از تردد انفرادی در مسیر رفت و آمد از نکات ایمنی بسیار مهم و ضروری به‌ویژه برای بانوان است.

وی افزود: زوار نباید به افراد ناشناس اعتماد کنند و نیز اعتقاد ارزشمند به نذر و تبرک نباید موجب غفلت از مجرمانی شود که با خوراکی و نوشیدنی یا عطر مسموم، قصد سرقت اموال را دارند.

رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: تصویربرداری از اماکن نظامی و انتظامی مانند مقرها و مراکز ایست بازرسی، چه در ایران و چه در عراق جزو موارد ممنوعه‌ای است که زائران باید از انجام آن پرهیز کنند.

انتهای پیام

captcha