پیش‌بینی حضور 40 هزار زائر گیلانی اربعین در کربلا
کد خبر: 3842093
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

پیش‌بینی حضور 40 هزار زائر گیلانی اربعین در کربلا

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان با بیان اینکه در سال گذشته 25 هزار زائر گیلانی در اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلا حضور داشتند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائرین گیلان به حدود 40 هزار نفر برسد.

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان امروز، 23 شهریورماه در در جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرستان صومعه‌سرا، با بیان اینکه امسال گیلان در اربعین 18 موکب دارد، افزود: یکی از این موکب‌ها متعلق به شهرستان صومعه‌سراست.

وی با بیان اینکه موکب‌های گیلان از 15 مهرماه در کربلا برپا می‌شوند، افزود: تا 27 مهرماه این موکب‌ها پذیرای زائرین خواهد بود.

عباسپور با بیان اینکه در سال گذشته صومعه سرا به خوبی توانست پذیرای زائرین باشد، تصریح کرد: با توجه به حذف روادید امسال تعداد زائرین افزایش خواهد یافت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان با بیان اینکه در سال گذشته 25 هزار زائر گیلانی در اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلا حضور داشتند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائرین گیلان به حدود 40 هزار نفر برسد.

وی به افزایش تعداد موکب‌ها در اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تعداد موکب‌های گیلان 12 موکب بود و امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش زائرین 18 موکب خواهیم داشت.

عباسپور با بیان اینکه صومعه‌سرا در بحث بازسازی در سطح استان دارای رتبه نخست است، گفت: این شهرستان درخصوص اربعین حسینی نیز در بخش اسکان و پذیرایی از زائرین خوش درخشیده است.

محمد حیدری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان صومعه‌سرا نیز، اظهار کرد: همایش اربعین یک همایش بین‌المللی با محوریت امام حسین(ع) است.

وی اربعین را فرصتی برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) به جهانیان دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به این ستاد استفاده کرد تا بهتر و باشکوه‌تر نسبت به سال گذشته برگزار شود.

این مقام مسئول برپایی موکب شهرستان صومعه‌سرا در عراق و پذیرایی از زائرین را یک افتخار دانست و یادآور شد: نتیجه همه تلاش ها و کوشش‌ها در کربلا مشاهده خواهد شد و انتظار داریم به نحو احسن اجرایی شود.

انتهای پیام

captcha