اصحاب خاص امام حسین(ع) چرا رستگار شدند؟
کد خبر: 3842158
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اصحاب خاص امام حسین(ع) چرا رستگار شدند؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین صدیقی گفت: روح بزرگ و معنوی تمامی 72 شهید کربلا به عنوان‌ یاران وفادار و برگزیده حضرت امام حسین(ع) در اوج عبودیت و بندگی خدا بود و بی‌جهت نیست که با گذشت 1400 سال از آن حادثه خونین و قیام بزرگ این حماسه هر سال با شکوه هرچه بیشتر گرامی داشته می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، آیین عزاداری و سوگواری حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) صبح امروز، 24 شهریورماه، در مسجد چهارده معصوم(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان و با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماشاءالله صدیقی، استاد حوزه و دانشگاه، برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صدیقی در این مراسم با بیان مواردی از رستگاری اصحاب خاص حضرت امام حسین(ع) از جمله زهیر بن قین، گفت: با نگاه به زندگانی شهدای کربلا اطعام و استمرار عبادات از جمله تقید به نماز شب نقش برجسته‌ای در زندگانی شهدای کربلا داشت.
این استاد حوزه و دانشگاه توصیه کرد: رهپویان سیره سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هم باید با تأسی به آن بزرگوار، خود را روزبه‌روز به آن وجود نورانی نزدیک کنند و به بهره‌های معنوی نائل شوند.
وی در پایان یادآور شد: روح بزرگ و معنوی تمامی 72 شهید کربلا به عنوان‌ یاران وفادار و برگزیده حضرت امام حسین(ع) در اوج عبودیت و بندگی خدا بود و بی‌جهت نیست که با گذشت 1400 سال از آن حادثه خونین و قیام بزرگ این حماسه هر سال با شکوه هرچه بیشتر گرامی داشته می‌شود.
جواد دهقانی آرانی
انتهای پیام
captcha