سازمان ملل: هدف دولت میانمار نسل‌کشی روهینگیا است
کد خبر: 3842644
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

سازمان ملل: هدف دولت میانمار نسل‌کشی روهینگیا است

گروه بین‌الملل ــ تیم حقیقت‌یاب سازمان ملل در میانمار اعلام کرد: مدارک جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد خشونت‌های دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا با هدف نسل‌کشی انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا  به نقل از آناتولی؛ تیم حقیقت‌یاب سازمان ملل در میانمار امروز دوشنبه، 24 شهریور ماه در گزارشی اعلام کرد: مدارک و دلایل جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد خشونت‌های دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا با هدف نسل کشی و کشتار جمعی انجام می‌شود.  

در این گزارش آمده: دولت میانمار همچنان اقدامات خود علیه مردم روهینگیا و ظلم‌های غیر انسانی نسبت به این افراد را به شکل گسترده‌ای ادامه می‌دهد.

همچنین این گزارش تأکید کرد: مسلمانان آرکان در سپتامبر سال گذشته 4 بار مورد نسل‌کشی قرار گرفتند و دلایل و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد خطر تکرار نسل‌کشی در حق مردم روهینگیا تا حد زیادی همچنان وجود دارد.

در این گزارش آمده: 6000 مسلمان روهینگیا در استان راخینه میانمار در اوضاع وخیمی به سر می‌برند.

یاد آور می‌شود، طبق گزارش سازمان توسعه بین‌المللی انتاریو  (OIDA)، از 25 آگوست (شهریور) 2017، نزدیک به 24 هزار مسلمان روهینگیایی توسط نیروهای دولتی میانمار کشته شده، بیش از 34 هزار نفر با آتش سوخته شده و بیش از 114 هزار نفر دیگر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ارتش میانمار درباره سرکوب اقلیت روهینگیا مدعی‌ عملیات «پاکسازی» این مناطق از «عناصر افراطی» بوده است. ارتش میانمار در سال 2012 نیز حدود 200  مسلمان روهینگیا را در ایالت راخین کشت و 140 هزار نفر نیز آواره کرد.

انتهای پیام

captcha