حذف عنوان «شهید» از معابر سهوی بوده است/ شهرداری جبران می‌کند
کد خبر: 3842771
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
سردار کارگر:

حذف عنوان «شهید» از معابر سهوی بوده است/ شهرداری جبران می‌کند

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: حذف نام شهدا از کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین شهر‌ها سهوی بوده و کسی در جمهوری اسلامی در این زمینه کاری را به عمد انجام نمی‌دهد.

حذف عنوان «شهید» از معابر سهوی بوده است/ شهرداری جبران می‌کندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، صبح امروز ۲۶ شهریورماه، در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های سی و نهمین هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: هفته دفاع مقدس باید هفته‌ای باشد که به آن افتخار کنیم و سیمای شهر نیز تغییر کند. در واقع در این هفته بیشتر اقدامات تبلیغی مدنظر است، زیرا کار‌های تبیینی در طول سال انجام می‌شود. در این هفته از یک حادثه بزرگ تجلیل می‌شود و این تجلیل ویژه نیرو‌های دفاع مقدس نیست، بلکه تجلیل از اقشار گوناگون است.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد دفاع مقدس را انحصاری کند، این یک تحریف است. در صحنه دفاع مقدس، اقوام و مذاهب گوناگون از شیعه و سنی، کلیمی و زرتشتی، ارمنی و ... در کنار هم حضور داشتند و برای دفاع از وطن جنگیدند و همین امر سبب شد امروز ایران در قله افتخار و اقتدار باشد. ما صاحب دفاع مقدس نیستیم، بلکه تشکیلاتی هستیم که امور مربوط به دفاع مقدس را پیگیری می‌کند. مردم صاحب دفاع مقدس هستند.

وی در ادامه درباره حذف نام شهدا از کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین شهر‌ها گفت: این کار سهوی بوده و کسی در جمهوری اسلامی در این زمینه کاری را به عمد انجام نمی‌دهد. این کار کج‌سلیقگی بوده و قرار است شهرداری جبران کند. شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز این اقدام را پیگیری می‌کنند و اگر ما اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام نمی‌دهیم، به این دلیل نیست که کاری انجام نمی‌شود، بلکه ما این مسائل را از شهرداری تهران پیگیری کرده و می‌کنیم.

سردار کارگر تصریح کرد: کسی در جمهوری اسلامی جرئت نمی‌کند که این کار را به عمد انجام دهد و اگر کسی بخواهد شیطنتی در این زمینه بکند، مردم اجازه نخواهند داد و هوشیار هستند.

وی در ادامه از اجرای ۵۰۰ برنامه اصلی و ۱۲۰۰ برنامه استانی و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهر‌ها و روستا‌های کشور خبر داد و گفت: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با تمرکز بر جوانان و نوجوانان و بهره‌گیری از فضای مجازی است و تلاش می‌کنیم همچون دوران دفاع مقدس با مردمی کردن برخی برنامه‌ها سطح مشارکت آن‌ها را تقویت کنیم.

«ما پیروزیم»؛ شعار محوری امسال

سردار کارگر با بیان اینکه شعار محوری امسال در هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است، ادامه داد: یکشنبه سی و یکم شهریور با عنوان «قدرت، توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح» نامگذاری شده، که در این روز با برگزاری رژه نیرو‌های مسلح صلابت و توانمندی نیرو‌های مسلح و قدرت صنعتی و دفاعی کشور در سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: رژه نیرو‌های مسلح در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود. امسال دو رژه بزرگ برگزار خواهیم کرد؛ یکی در تهران که مسئولیت آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و دیگری در بندرعباس با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در هر روز بیان کرد: دوشنبه یکم مهر با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نامگذاری شده، که در این روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز عملی و پژوهشی و تجلیل از سربازان و مرزداران غیور کشور را خواهیم داشت. سه‌شنبه دوم مهرماه با عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خود باوری» نامگذاری شده، که در این روز با عنایت به اینکه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، به موضوعاتی مانند رونق تولید ملی و اقتصادی با رویکرد مدیریت انقلابی و جهادی تأکید می‌شود. چهارشنبه سوم مهرماه با عنوان «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه» نقش ولایت فقیه در بصیرت‌افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند‌ها و همچنین مقابله با فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی مؤثر برای نهضت مقاومت مورد توجه قرار خواهد گرفت. پنج‌شنبه چهارم مهرماه با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» شاهد عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان خواهیم بود.

وی ادامه داد: جمعه پنجم مهرماه با عنوان «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» همزمان با حضور باشکوه در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان، تقویت سبک زندگی دینی و حفظ و کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و همچنین ورزش همگانی مورد تأکید قرار می‌گیرد. شنبه ششم مهرماه با عنوان «رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران» نامگذاری شده که در این روز برنامه‌هایی در راستای یادبود حماسه غرورآفرینان عملیات ثامن الائمه و بزرگداشت شکست حصر آبادان برگزار می‌شود. یکشنبه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نامگذاری شده و در این روز نیز با توجه به سالروز شهادت فرماندهان شهید فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و تقدیر از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت انجام می‌شود.

برگزاری بیش از 600 نمایشگاه

رئیس ستاد مرکز بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، شامل عکس، پوستر، کتاب، ... در بیش از ۶۰۰ نمایشگاه، عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار شهدا، برگزاری بیش از ۷۰ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه یادواره شهدا، رونمایی از ۳۱۶ عنوان کتاب، مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در ۱۲۰ برنامه، برگزاری بیش از ۵۰ برنامه شب شعر و خاطره، برگزاری ۴۸ نشست تخصصی با موضوعات دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه در ۳۱ استان، سخنرانی و بیان خاطرات فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها و یادواره‌ها، حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میزگرد‌های تحلیلی و سیاسی در صدا و سیما، تولید و پخش ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع دفاع مقدس، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، بازدید رایگان از موزه‌های دفاع مقدس، نکوداشت فرماندهان شهید و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس از جمله برنامه‌های عمومی در هفته دفاع مقدس است.

راه‌اندازی سامانه راویان برجسته

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، گفت: راه‌اندازی سامانه اعزام راویان برجسته به محافل و یادواره‌های شهدا در هفته دفاع مقدس ویژه تهران، آغاز پویش مردمی «صله ایثار» به منظور دید و بازدید مردم با ایثارگران و خانواده‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی، راه‌اندازی رادیو و تلویزیون اینترنتی با عنوان «رادیو دفاع» و «تله دفاع»، طرح یادگار ماندگار در قالب هزار نمایشگاه کتاب در هزار دبیرستان پسرانه و دخترانه، نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در ۳۱ استان کشور و همچنین در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، برپایی نمایشگاه عکس و سند منتخب از عملیات ثامن‌الائمه(ع) در سالن عمومی ساختمان آرشیو اسناد ملی، رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، رونمایی از مجسمه شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری در محل یادمان عملیات مرصاد، تجلیل از راویان و پژوهشگران برتر در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در نماز جمعه از جمله این برنامه‌هاست.

برگزاری 16 همایش زن و دفاع مقدس

سردار کارگر ادامه داد: برپایی ۱۶ همایش زن و دفاع مقدس در ۱۶ استان، برگزاری یادواره شهدای بهزیستی با نام بچه‌های گمنام، مادران گمنام، برگزاری طرح «درکوی نیکنامان» در منطقه شرق تهران، رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان و دفاع مقدس، رونمایی از چهار کتاب مرجع تهیه شده در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، رونمایی از سه اثر موسیقیایی «قاف قرار»، «فرزند ایران» و «گام دوم»، برگزاری یادواره شهدای روحانی در حوزه‌های علمیه و تجلیل از روحانیون ایثارگران، اجرای طرح نامگذاری حجره شهدا در حوزه‌های علمیه، تولید هشت قسمت ۳۵ دقیقه‌ای گفت‌وگو محور با عنوان «نشان افتخار» با موضوع وحدت نیرو‌های مسلح در دفاع مقدس، رونمایی از دو کتاب شناخت کارگردانان سینمای دفاع مقدس (ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول ملاقلی‌پور)، تولید و پخش مستند‌های شهید محسن حججی، «قلک‌های شکسته»، «قصه‌های مادربزرگ»، «فرزندان روح الله» از برنامه‌های دیگری است که در این هفته برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری که سردار علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نیز حضور داشت، سردار بهمن کارگر از پوستر سی و نهمین هفته دفاع مقدس رونمایی کرد.

انتهای پیام
captcha