جنگ نرم در سایه توجه به آرمان‌های شهدا رنگ می‌بازد
کد خبر: 3842805
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸

جنگ نرم در سایه توجه به آرمان‌های شهدا رنگ می‌بازد

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: جنگ نرم در سایه توجه به آرمان‌های شهدا رنگ می‌بازد؛ چراکه دانش‌آموزان با الگوگیری از فرهنگ عاشورا ثابت کردند از اهداف انقلاب کوتاه نمی‌آیند.

جنگ نرم در سایه توجه به ارمان‌های شهدا رنگ می‌بازد

به گزارش ایکنا از زنجان، لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره ظهر امروز سه‌شنبه ۲۶ شهریور‌ماه در جلسه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن این  دو رویداد بزرگ و انسان‌ساز با بازگشایی مدارس، عنوان کرد: اول مهر یک اتفاق با ارزش، مهم و آینده‌ساز است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورا در تربیت نسل جدید، افزود: با تکیه بر میراث عاشورا و دفاع مقدس می‌توان به تربیت نسلی مومن و متعهد همت گماشت.

وی اظهار کرد: نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، تبیین درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی از ضروریاتی است که باید به نسل حال حاضر به ویژه دانش‌آموزان انتقال یابد.

وی در ادامه بر لزوم توجه به ارزش‌های اسلامی، انقلابی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم هفته دفاع مقدس تأکید و اظهار کرد: دوران دفاع مقدس به نسل جوان، درس استقامت، پایمردی و شجاعت آموخت.

جعفری ضمن اشاره به شعار هفته دفاع مقدس مبنی بر «ما می‌توانیم» با همدلی و هم‌زبانی به تبیین اهداف برگزاری هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌ها در ابن هفته در شهرستان می‌توان به برگزاری نمایشگاه در مدارس، استفاده از رزمندگان دفاع مقدس در مدارس جهت ذکر خاطرات، حضور دانش‌آموزان بسیجی در نماز جمعه، گل‌باران مزار شهدا و ملاقات با خانواده شهدا و جانبازان اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به این‌که هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ‌ای از برجسته‏‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است، گفت: در این مجموعه تابناک، درخشنده‏‌ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است.

این مسئول ادامه داد: آن‌ها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‏‌ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‏‌ها بداند.

جعفری تصریح کرد: حضور پرشور دانش‌آموزان در جبهه‌های حق علیه باطل نشان‌دهنده بصیرت و نگاه ژرف آنان به انقلاب اسلامی بود به گونه‌ای که صفحات هشت سال دفاع مقدس برگرفته از نام بزرگ مردانی چون شهید حسین فهمیده می‌شود تا برای همیشه بر تارک پرافتخار انقلاب اسلامی بدرخشد

جعفری افزود: بدون شک دانش‌آموزان با الگوگیری از فرهنگ عاشورا و با تاسی از اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کردند که در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از قطره قطره خون خود خواهند گذشت و اجازه نخواهند داد دشمن حتی ذره‌ای امیدوار به رسیدن به اهداف شوم خود باشد.

انتهای پیام

captcha