توسعه مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری
کد خبر: 3843310
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
رئیس کمیته امداد در دیدار با مراجع تقلید خبر داد:

توسعه مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری

گروه جامعه ــ رئیس کمیته امداد در دیدار با مراجع عظام تقلید ضمن تأکید بر توسعه واحدهای ویژه بانوان کمیته امداد در سراسر کشور، اظهار کرد: در راستای مردمی کردن کمیته امداد، مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری در حال گسترش است.

توسعه مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد با جمعی از علما و مراجع عظام تقلید در قم دیدار کرد.

آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی، مرجع تقلید در دیدار با رئیس کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی کمیته امداد با درایت امام خمینی(ره) در نخستین روزهای پس از انقلاب اسلامی، گفت: بنیانگذار نظام اسلامی همیشه تاکید داشتند که انقلاب با حمایت همین پابرهنه‌ها شکل گرفت و امروز هم نباید فراموش کنیم که محرومان جامعه ولی‌نعمت ما هستند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت ویژه از اقشار محروم جامعه تصریح کرد: کارهایی که در راستای تکریم و حفظ حرمت مددجویان صورت گرفته قابل تقدیر است. خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای کارآفرینی و توانمندسازی مددجویان انجام شده و کمیته امداد تنها به دنبال پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت حمایت نیست.

این مرجع تقلید ادامه داد: در هر شهری روحانیون دارای نفوذ بین مردم، محل مراجعه و کمک به مردم هستند و باید به گونه‌ای عمل شود که این کمک‌ها به کمیته امداد وصل شود چرا که این کار کمک به تقویت جایگاه روحانیت نیز هست.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی یادآوری کرد: ما جزو یاوران و کمک‌کنندگان به شما هستیم و امیدواریم روز به روز شاهد حمایت بیشتر مردم از این نهاد باشیم.

بر خود وظیفه می‌دانم هر روز به کمیته امداد کمک کنم

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار با رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اقدامات گزارش‌ شده در کمیته امداد نشان‌دهنده پیشرو بودن این نهاد در موضوعات مختلف است، اظهار کرد: کمیته امداد آستین بالا زده و کارهایی را آغاز کرده که بخشی از آن کمک‌های نقدی و غیرنقدی است و بخشی از اقدامات هم جنبه فرهنگی دارد که مهم‌تر از بخش‌های دیگر است.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت حمایت از اشتغال مددجویان افزود: ما باید مددجویان را توانمند کنیم و به جامعه برگردانیم تا نه‌ تنها از کمک کمیته امداد بی‌نیاز شوند بلکه توان کمک به دیگران را هم پیدا کنند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: کمیته امداد افتخار نظام اسلامی است به شرطی که روز به روز ابتکارات بیشتری را به کار گرفته و برنامه‌ریزی کند. اگر برنامه‌های فرهنگی منظم باشد افرادی که آینده وارد جامعه می‌شوند برای جامعه سودمند خواهند بود. من بر خود وظیفه می‌دانم که هر روز به کمیته امداد کمک کنم.

کمیته امداد سنگ بنایی برای یک مجموعه دینی و اسلامی باشد

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان قم به دیدار آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رفت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در این دیدار با تاکید بر اینکه کمیته امداد در شرایط سخت توانسته دست نیازمندان را بگیرد، گفت: همیشه مشتاقم که کمیته امداد سنگ بنایی برای یک مجموعه دینی و اسلامی باشد و از مددجویان گرفته تا نیروهای خدمت‌گزار به آن‌ها، معرف چهره واقعی نظام اسلامی باشند.

نائب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب زیرپوشش کمیته امداد باید جزو نخبگان و افراد شاخص و نقش‌آفرینان کشور باشند، یادآوری کرد: شما در جای‌جای کشور نقش‌آفرین‌ هستید و می‌توانید با کارهای مدبرانه خود تاثیرگذار باشید.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی کشور و محدودیت دولت برای حمایت از کمیته امداد گفت: با وجود شرایط اقتصادی شاهد کمک‌های چشم‌گیر مردمی هستیم و باید به سمتی برویم که کمیته امداد اگر بودجه‌ دولتی هم نداشت برنامه‌هایش با کمک‌های مردمی پیش برود.

ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مددجویان؛ از ماموریت‌های ویژه کمیته امداد

رئیس کمیته امداد نیز در این دیدارها با بیان اینکه به دنبال هوشمندسازی فرآیندهای امداد در کل کشور هستیم، تصریح کرد: در قم بالای ۷۰ درصد سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از بانوان هستند و به همین خاطر از مددکاران زن استفاده شده که در استان‌های دیگر هم در حال توسعه است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح «دوباره زندگی» گفت: در قالب این طرح بالغ بر ۱۶۰ زوج که متارکه کرده بودند و فرزند داشتند به زندگی مشترک برگشتند و خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و روانی هم به آنها ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال از محل مجموع منابع دولتی و اختصاصی کمیته امداد شش هزار میلیارد تومان بودجه برای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال داریم، افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت هیچ سودی از تسهیلات خود دریافت نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت‌های مراجع تقلید در کمک به سیل‌زدگان سراسر کشور اظهار کرد: تمام منازل تعمیری مددجویان به زودی تمام می‌شود و تا پایان امسال کل واحدهای احداثی تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیر و احسان و نیکوکاری کار ارزشمندی است و کمیته امداد در این زمینه با حمایت مراجع، علما و ائمه جمعه و جماعات اقدامات خوبی داشته است، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری را در مساجد با عنوان مسجدمحوری با این نیت که کمک‌های مردم توسط اهل محل به نیازمندان داده شود، راه‌اندازی کرده‌ایم.

بختیاری با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان افزود: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مددجویان از ماموریت‌های ویژه کمیته امداد است که برای توانمندسازی سه پایه اساسی اشتغال‌زایی، ایجاد مسکن و فعالیت‌های فرهنگی را در نظر گرفته‌ایم و قم در این زمینه موفق بوده است. سهم استان قم سال گذشته  ایجاد هزار و 300 شغل بوده که هزار و 410 شغل ایجاد شده است.  امسال هم هزار و 500 سهمیه اشتغال‌زایی در قم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از مجموعه کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد در مقوله توانمندسازی، بدون کمک حوزه‌های علمیه به موفقیت کامل نخواهد رسید.

انتهای پیام

captcha