چراغ‌های نمایش «خاتون» روشن شد
کد خبر: 3843379
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

چراغ‌های نمایش «خاتون» روشن شد

گروه هنر ــ آیین افتتاح نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم‌بخش شب گذشته، 28 شهریور ماه، در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

چراغ‌های نمایش «خاتون» روشن شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نمایش خاتون، آیین افتتاحیه این نمایش به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم بخش شب گذشته، ۲۸ شهریور ماه با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی، علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
در ابتدای مراسم، حسین عالم‌بخش، کارگردان خاتون بخشی از فعالیت‌های گروه فرهنگی هنری حواریون را تشریح کرد و گفت: فعالیت این گروه به دهه هفتاد و با نمایش‌های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» باز می‌گردد. نمایش خاتون نیز چهارمین دوره اجرای خود را امسال می‌گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان چهل هزار نفره را داشته است. امسال تصمیم داریم ۲۲ اجرا در تهران و ۱۰ اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم.
وی همچنین یادآور شد: نمایش دهکده هاپوخان نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو برگزار شد و بیش از ۲۱ هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دو مرتبه این کار را به صحنه ببریم و از جمله کار‌های آتی این گروه «پشت بام آرزوها» و «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود.
درادامه شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: خوشبختانه نمایش خاتون در این چند سال در عرصه کار‌های مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه‌ای به عرصه کار‌های دینی داشته است.
وی در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هر ساله مخاطبان روبرو می‌شود. این دست نمایش‌ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و باید بیشتر تولید شود.
در ادامه مراسم و در سومین سالگرد شهادت شهید پورهنگ، از خانواده شهیدان مدافع حرم، همسر و دو دختر دو قلوی خردسال شهید محمد پورهنگ و همسر و دختر هفت ساله شهید مشجعی تجلیل و شمع آغاز این نمایش با حضور خانواده شهدا و شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی روشن شد.
انتهای پیام
captcha