نخستین زائر خارجی اربعین امام حسین(ع) وارد ایران شد
کد خبر: 3843650
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

نخستین زائر خارجی اربعین امام حسین(ع) وارد ایران شد

گروه اجتماعی - نخستین زائر خارجی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در پیاده‌روی بزرگ اربعین در کشور عراق امروز از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، کربلایی محرم بخشی‌اف از کشور جمهوری آذربایجان به عنوان نخستین زائر خارجی اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در پیاده‌روی بزرگ اربعین در کشور عراق امروز، 30 شهریورماه از مرز زمینی آستارا وارد کشور شد.

بخشی‌اف در بدو ورود به کشور در گفت‌وگو با ایکنای گیلان، با بیان اینکه 34 سال سن دارد و در یک خانواده مذهبی در شهر لنکران جمهوری آذربایجان به دنیا آمده، اظهار کرد: این برای سومین‌بار است که کوله‌بار سفر را بسته‌ام تا به سوی کربلای معلی جهت شرکت در اجتماع عظیم اربعین حرکت کنم.

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در این رویداد بزرگ معنوی، چند روز زودتر از مرز زمینی آستارا وارد ایران شدم تا پس از زیارت بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) در این شهر با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) بروم و در طول مسیر از هیچگونه وسیله نقلیه استفاده نخواهم کرد.

این زائر اربعین با تاکید بر اینکه در دو سفر دیگر خود پیاده‌روی را در کشور عراق آغاز کرده است، افزود: عشق به امام حسین(ع) مرزها را درنوردیده و همه‌روزه بر سیل عاشقان این امام بزرگوار افزوده می‌شود.

به گزارش ایکنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با 94 هزار نفر در غرب استان گیلان واقع شده و فاصه آن از طریق مرز مهران تا شهر کربلای معلی حدود 1300 کیلومتر است.

انتهای پیام

captcha