تلاوت قرآن در کنار اروندرود زیر آتش خمپاره‌ها
کد خبر: 3843919
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
بازخوانی خاطرات قاری قرآن از دوران دفاع مقدس/

تلاوت قرآن در کنار اروندرود زیر آتش خمپاره‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشور ضمن اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تلاوت قرآن در کنار اروندرود، استقبال رزمندگان از محافل قرآنی در زمان جنگ تحمیلی را کم‌نظیر خواند.

دوشنبه///استقبال کم‌نظیر رزمندگان دفاع مقدس از محافل قرآنی/ تلاوت قرآن از مشهد تا کنار اروندرود

هاشم روغنی، پیشکسوت قرآنی کشور، که سابقه حضور در ایام دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ هشت‌ساله را دارد، در آن روزها برنامه‌های مختلف تبلیغاتی و تلاوت قرآن داشت که در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ به بخشی از آن اشاره کرد و گفت: این روزها سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است. با وقوع حمله‌ ناجوانمردانه در سال 59 صدام و بعثی‌ها، امام خمینی(ره) بلافاصله در اولین سخنان خود اعلام کردند که دزدی به نام صدام، چند سنگ به سمت ما پرتاب کرده که ان‌شاءالله این دزد به زودی تنبیه شده و او را سر جای خود خواهیم نشاند. این سخنان امام(ره) باعث آرامش و دلگرمی مردم شد و پس از آن بود که با فرمان امام، مبنی بر بسیج عمومی جهت حضور در جبهه‌ها، جوانان پرشور و علاقه‌مند به انقلاب و نظام، راهی نبرد با دشمنان اسلام شدند.

این داور مسابقات بین‌المللی با بیان اینکه در آن زمان دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را برای از بین بردن و تضعیف ارتش به کار برده بودند، تصریح کرد: به همین دلیل بود که با فرمان امام خمینی(ره)، مردم عزیز ایران اسلامی بسیار پرشور و لبیک‌گویان به دعوت رهبر خویش به جبهه‌ها رفتند و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

وی که ساکن مشهد مقدس است، اظهار کرد: کاری که ما در آن ایام انجام می‌دادیم، کار تبلیغاتی بود، یعنی هنگامی که بنا بود تا عزیزان رزمنده از طرف بسیج مشهد مقدس به جبهه‌ها اعزام شوند، بنده توفیق داشتم که خدمت ایشان رسیده و برنامه تلاوت قرآن داشته باشم که پس از اجرای تلاوت و برنامه سخنرانی، اتوبوس‌های رزمندگان عازم جبهه می‌شدند که صحنه‌های باشکوه و فراموش‌نشدنی هستند.

افتخار تلاوت برای رزمندگان

پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه چندین مرتبه نیز این توفیق حاصل بنده شد تا در پایگاه‌ها و قرارگاه‌های مختلف در جبهه‌ها حضور یافته و برای عزیزان رزمنده افتخار تلاوت آیات کلام‌الله مجید را داشته باشم، گفت: کاروان تبلیغاتی ما که شامل قاری قرآن و مداحان اهل بیت(ع) بود، خط جبهه‌ها را طی می‌کرد و دور می‌زد و در قرارگاه‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پرداخت.

روغنی در ادامه ضمن بیان خاطره‌ای از دوران حضور خود در جبهه‌های دفاع مقدس، بیان کرد: به یاد دارم یک شب پس از اینکه رزمندگان اسلام فاو را گرفته بودند، ما توانستیم تا کنار اروندرود برویم. به یاد دارم نصف شبی بود که صدای انفجارها و درگیری شدید شنیده می‌شد که همین امر باعث شد تا ما در آنجا تا صبح بیدار بوده و به تلاوت قرآن در جمع دوستان و رزمندگان غیور بپردازیم.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه بچه‌های قرارگاه، همانند فرشتگان نورانی به خط مقدم جبهه می‌رفتند و بعد خبر می‌آمد که شهید شدند، گفت: آن شب برای بنده بسیار شب خاطره‌انگیزی بود که هیچ‌گاه صحنه‌هایی از آن را که در ذهن دارم، فراموش نمی‌کنم.

وی در ادامه سخنان خود با لحنی شیرین و طنزآمیز بیان کرد: ما حتی پشه‌هایی که در آنجا بدن‌ها را می‌گزیدند، هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد که یکی از اعضای ما چنان به طرز خطرناکی مورد گزیدگی پشه‌ها قرار گرفت که مجبور شدند او را برای درمان به اهواز بفرستند.

یادی از شهیدان قرآنی

پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به اینکه خیلی از دوستان قرآنی ما همانند شهیدان ترابی، شریعتی و ... در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند، گفت: بنده افتخار داشتم تا در بسیاری از مراسم شهیدان گلگون‌کفن شرکت کرده و به تلاوت قرآن بپردازم و مقید بودم که در مراسم ایشان حتما شرکت کنم.

این قاری بین‌المللی قرآن تصریح کرد: در آن ایام به یاد دارم هر کجا که در مسیر خود مشاهده می‌کردم مجلس ختمی و یا مراسمی برای شهدا برگزار شده، سریعا خود را به آنجا رسانده و در آن مجلس شرکت می‌کردم و برای دقایقی به تلاوت قرآن می‌پرداختم.

روغنی ادامه داد: هنگامی که به همراهی مداحانی همچون مرحوم حسین‌زاده، خوش‌چهره، اکبرزاده، موحد و ... به قرارگاه‌های مختلف در جبهه‌ها می‌رفتیم و مدت چهار یا پنج شب در قرارگاه‌هایی که به صورت زیرزمینی ایجاد شده بود، به اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن و مداحی می‌پرداختیم، با استقبال کم‌نظیری از سوی رزمندگان اسلام مواجه می‌شدیم به طوری که قرارگاه‌ها مملو از جمعیت علاقه‌مند و پرشور جهت بهره‌گیری از آیات الهی قرآن و ذکر اهل بیت(ع) می‌شد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: تیم تبلیغاتی ما از مشهد مقدس با اتوبوس‌ به مناطق عملیاتی و جبهه‌ اعزام می‌شد و سپس، از آنجا با اتومبیل‌هایی که در نظر گرفته شده بود، به مناطق و قرارگاه‌های مختلف برای برگزاری برنامه‌های مختلف تبلیغاتی و اجرای محافل قرآنی و مداحی می‌رفتیم.

پیشکسوت قرآنی کشور در پایان بیان کرد: همه ما مدیون خود شهدا و جانبازی ایثارگران هستیم. این عزیزان در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و به ندای رهبر عظیم‌الشأن خویش لبیک گفتند و با تمام وجود در برابر دشمنان انقلاب ایستادند و امروز این ما هستیم که باید وظیفه و دین خود را به ایشان ادا کنیم.

فیلم تلاوت هاشم روغنی در نمازجمعه تهران سال 63

انتهای پیام

captcha