یزید در هر جلوه و زمانی خود را نشان می‌دهد
کد خبر: 3843925
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

یزید در هر جلوه و زمانی خود را نشان می‌دهد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یزید و یزیدیان در هر جلوه و زمانی خود را نشان می‌دهند و محدود به عاشورای سال ۶۱ هجری قمری نیستند، گفت: هر کس که به راه و مسلک و بینش امام حسین(ع) ایمان داشته باشد با یزیدیان زمان خود بیعت نمی‌کند.

یزید در هر جلوه و زمانی خود را نشان می‌دهد/عاشورائیان با یزیدیان بیعت نمی‌کنند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان، در مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح استان قزوین که صبح امروز، 31 شهریورماه هم‌زمان با سالروز آغاز هفته دفاع مقدس به‌منظور نمایش جلوه‌ای از قدرت ایمان، تعهد، توان نظامی و آمادگی نیروهای مسلح استان در محل لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نماد دفاع از اسلام و دین و ملت و کشور ما در برابر دشمنان است.

وی بیان کرد: در این هفته شاهد وحدت بین نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم هستیم و می‌توان پیروزی در دفاع مقدس را دوران تحقق وعده‌های الهی دانست.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم الاحرام گفت: فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) در میان مردم ما موج می‌زند و می‌توان آن را در زندگی خود نمایان دید؛ امام حسین (ع) در قیام خود به همگان یاد دادند که ذلت هرگز پذیرفته نیست و شعار «هیهات منا الذله» را برای همیشه نهادینه کردند.

وی ادامه داد: آن حضرت در روز عاشورا ضمن معرفی خود به مردم شاخصه‌های جبهه باطل را اعلام کردند تا بدین واسطه معیارهای حق و باطل را بشناسند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه یزید و یزیدیان در هر جلوه و زمانی خود را نشان می‌دهند و محدود به عاشورای سال 61 هجری قمری نیستند، یادآور شد: امروز کسانی که با سلاح‌های کشتارجمعی اقدام به قتل و عام می‌کند قداره‌بندان و یزیدیان زمان هستند.

وی بیان کرد: اگر امام حسین (ع) شعار «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند و ندای یاری طلبیدند این بدین معناست که به تمام عالم در هر عصر و زمانی تأکید داشتند در راه حمایت از اسلام قدم بردارند و هر کس که به راه و مسلک و بینش امام حسین (ع) ایمان داشته باشد با یزیدیان زمان خود بیعت نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران با تمسک به مکتب حسینی با دست‌خالی در مقابل دشمن ایستادگی کرد، عنوان کرد: ما با تکیه بر تحقق وعده الهی در حمایت از جبهه حق پیشرفت کرده و نیرو گرفتیم و درنهایت خداوند اراده کرد و حق در مقابل باطل پیروز شد.

این مسئول یادآور شد: بعد از دوران دفاع مقدس ملت ایران مقاوم‌تر شد و امروز به‌عنوان مهم‌ترین حامی و پشتیبان ملت‌های مظلوم جهان و جبهه مقاومت اسلامی مطرح است و همین امر موجب شکل‌گیری مقاومت در کشورهای مختلف شده است.

آیت‌الله عابدینی با اعلام اینکه دست آوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های شگفت‌انگیز نیروهای مسلح برای ملت ما روحیه‌ای عزت مدارانه و برای دشمن موجب ترس و اضطراب است، گفت: امروز شاهد قوت و موفقیت مقاومت اسلامی در نقطه‌نقطه کشورهای مختلف از جمله یمن، بحرین، سوریه و فلسطین هستیم و اخبار خوبی از آن دریافت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: گفته‌های حضرت زینب (س) در مقابل یزید آن هم درحالی‌که در اسارت دشمن بود محقق شده است؛ زیرا آن حضرت در مقابل یزید فرمود که واقعه عاشورا حقارت و ذلت تو را نشان می‌دهد و تو نمی‌توانی نام حسین (ع) را در عالم خاموش کنی.

امام‌ جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امروز این وعده حضرت زینب (س) محقق شده و در عالم شاهد بلند شدن نام حسین (ع) هستیم و مستضعفان جهان نیز کم‌کم سیره آن حضرت را یاد گرفته و پرچم حق‌خواهی را بلند می‌کنند.

یادآور می‌شود که در ادامه این مراسم باشکوه که با حضور مسئولان استانی، فرماندهان سپاه و ارتش و نیروی انتظامی استان، خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد، یگان‌های پیاده‌نظامی، موتوری، زرهی و خودرویی نیروهای سپاه پاسداران، لشگر ۱۶ زرهی، نیروی انتظامی و بسیج همیشه درصحنه از مقابل جایگاه رژه باشکوهی انجام داده و به‌صورت نمادین گوشه‌ای از تازه‌ترین ادوات و تجهیزات نیروهای مسلح و توان رزمی و دفاعی خود و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

captcha