تکلیف‌محوری و انجام وظیفه به فرهنگ تبدیل شود
کد خبر: 3843989
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

تکلیف‌محوری و انجام وظیفه به فرهنگ تبدیل شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: تکلیف‌محوری و انجام وظیفه باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و مسئولان، دفاع مقدس را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تکلیف محوری و انجام وظیفه باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوند، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر، ظهر امروز یکشنبه، ۳۱ شهریور‌ماه در نشست خبری که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فرهنگ مقاومت بین شهدا، اظهار کرد: کشور ما امروز آزادگی و سربلندی خود را مدیون خون پاک شهدا است.
وی با تاکید بر این‌که تکلیف‌محوری و انجام وظیفه باید به یک فرهنگ در بین آحاد جامعه تبدیل شود، اظهار کرد: اگر این فرهنگ در سطح جامعه ساری و جاری باشد قطعا بر مشکلات پیروز خواهیم شد.
وی با اشاره به این‌که رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس این فرهنگ را که از امام خویش آموخته بودند سرلوحه کار خود قرار دادند، ادامه داد: امام خمینی در یک پیام به رزمندگان اسلام فرمودند شما فکر پیروزی ظاهری در جنگ نباشید مهم انجام وظیفه برای اسلام است لذا شما اگر در حد توان خود تلاش کنید در حقیقت پیروز هستید.
این مسئول با تاکید بر این‌که فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: به همین علت است که دوران جنگ دوران مقدس به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به این که پیام امام خطاب به رزمندگان برگرفته از آیه ۷۴ سوره نساء است، اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرمایند: «فَلْيُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ يُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً»؛ «پس بايد در راه خدا كسانى بجنگند كه زندگى دنيا را به آخرت مى‌فروشند و كسى كه در راه خدا مى‌جنگد، كشته شود يا پيروز گردد، به‌زودى پاداشى بزرگ به او خواهيم داد»
این مسئول ادامه داد: مسئولان ما در برهه فعلی نیز باید فرهنگ دوران دفاع مقدس را سرلوحه خود قرار داده و به اندازه وسع خود تلاش کرده و برای حل مشکلات مردم وقت گذارند.
انتهای پیام
captcha