حضور 26 تهرانی در مرحله اول مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 3844047
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

حضور 26 تهرانی در مرحله اول مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه

گروه مسابقات ــ تعداد 26 شرکت‌کننده از استان تهران به بخش اول مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه راه یافتند.

مهدی داوودی‌نسب، مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: با پایان یافتن مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه و مشخص شدن نتایج این مرحله، تعداد 26 نفر از استان تهران توانستند که به مرحله اول مسابقات کشوری این قوه راه پیدا کنند.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران بیان کرد: این نفرات توانستند در رشته‌های حفظ کل، حفظ 5، 10 و 20 جزء قرآن، قرائت ترتیل و اذان در مقاطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال به این مرحله راه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: طبق آئین‌نامه مسابقات قرآن قوه فضائیه، راه‌یافتگان به بخش اول مرحله کشوری باید حتماً یک دوره آموزشی ویژه راه‌یابی به این مرحله را پشت سر گذارند.

داوودی‌نسب تصریح کرد: حاضران در این دوره آموزشی، که نفرات برتر استان‌های خود هستند، دوره مبانی اطلاعات مسابقه‌ای در بخش‌‌های مختلف صوت و لحن، وقف و ابتدا، تجوید و ... را می‌گذرانند.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران گفت: قرار بر این بود که این دوره آموزشی برای راه‌یافتگان به مرحله اول مسابقات کشوری به میزبانی استان تهران طی مهرماه سال جاری و طی چهار جلسه در محل آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شود که  البته هنوز بودجه کافی برای این برنامه تأمین نشده است.
انتهای پیام

captcha