ترویج افکار منفی از سوی رسانه‌ها ممنوع/ تضعیف روحیه مردم خیانت به امام و شهداست
کد خبر: 3844139
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

ترویج افکار منفی از سوی رسانه‌ها ممنوع/ تضعیف روحیه مردم خیانت به امام و شهداست

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار مرکزی تأکید کرد: ترویج اخبار منفی در جامعه دردی را دوا نمی‌کند، گستردگی اخبار منفی روحیه امید را از دل و قلب مردم از بین می‌برد و نتیجه نشر این‌گونه اخبار این است که در جامعه هیچ خدمت مثبتی انجام نمی‌شود که رسانه‌ها بر اخبار منفی تمرکز دارند.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تقدیر از فعالیت رسانه‌ای این خبرگزاری، گفت: توقع از اصحاب رسانه در معنای عموم این است که رسانه‌ها افکار عمومی مردم را در راستای حفظ منافع ملی هدایت کنند.

رسانه‌ها فرزند زمان خود هستند

وی تصریح کرد: امروز روزی است که تمام دشمنان و بدخواهان بسیج شدند تا ملت ایران را زمین بزنند، هر ایرانی با غیرتی باید این حساسیت‌ها را درک کند، رسانه‌ها فرزند زمان خود هستند و باید شرایط روز را درک کرده و بدانند در چه شرایطی قلم زده و می‌نویسند، لذا اگر رسانه‌ای حساسیت‌ها را دانسته و به آن‌ها عمل کند قطعا در راستای منافع ملی حرکت می‌کند.

اکرمی اظهار کرد: در شرایط فعلی رسالت رسانه به ویژه رسانه‌ای که مزین به نام خبرگزاری قرآنی است این است که قرآنی بیندیشد، قرآنی رفتار کرده و قرآنی عمل کند، اگر مجموعه ایکنا به این شاخصه‌ها عمل کند، ایده‌آل همه ماست.

سطح توقعات را پایین بیاوریم

وی بیان کرد: در حال‌حاضر دشمنان برای ما خواب‌های بدی دیده‌اند، انتظار داریم رسانه‌هایی که دست به قلم هستند حساسیت این امر مهم را به جامعه منتقل کنند، برای برون‌رفت از مشکلات باید کنار هم قرار گرفته، به یکدیگر کمک کرده و در صف واحد قرار بگیریم و بیشتر فعالیت کرده و سطح توقعات را پایین بیاوریم.

اکرمی بر لزوم فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: در آیه‌آیه قرآن کریم درس زندگی است و اگر به مفهوم آیات توجه کرده و معنای شگرف آن در زندگی نهادینه شود بسیاری از مشکلات همچون مشکلات اقتصادی رفع می‌شود.

لزوم تمرکز بر مضامین الهی

وی از اسراف به عنوان یکی از مؤلفه‌های مورد نکوهش خداوند متعال یاد کرد و گفت: پرهیز از اسراف در آموزه‌های قرآنی و روایی ما از اهل‌بیت(ع) به کرّات نام برده شده است، پرهیز از اسراف یکی از احکام الهی است که اگر در خانواده‌ها و سطح جامعه اعمال شود قطعا در کاهش فشارهای اقتصادی مثمرثمر خواهد بود. تمرکز بر مضامین الهی از ما جامعه‌ای قوی در برابر دشمنان می‌سازد، خبرگزاری قرآنی می‌تواند در اشاعه فرهنگ پرهیز از اسراف نقش به‌سزایی داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه پرهیز از بمباران افکار منفی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: پمپاژ اخبار منفی در جامعه دردی را دوا نمی‌کند، گستردگی اخبار منفی روحیه امید را از دل و قلب مردم از بین می‌برد، یعنی در جامعه هیچ خدمت مثبتی انجام نمی‌شود که رسانه‌ها بر اخبار منفی تمرکز دارند؟ داشتن نعمت امنیت سرمایه کمی نیست، امنیت ایران اسلامی در جهان زبانزد است چرا قدر این نعمت را نمی‌دانیم؟

جامعه نیاز به آرامش دارد

اکرمی تصریح کرد: رسانه‌ها باید بدانند جامعه نیاز به آرامش، مثبت‌اندیشی و امید دارد، دشمنان به اندازه کافی افکار منفی را به جامعه تزریق می‌کنند حداقل رسانه‌های داخلی به این امر نپردازند، در قرآن 114 بار از جمله مبارک«بسم الله الرحمن الرحیم» استفاده شده است، آغاز 113 سوره با این جمله مقدس است، قطعا حضرت باریت‌عالی از شروع سوره‌های قرآن با این جمله هدفی داشته است، بخشندگی و مهربانی دو شاخصه مهم قرآنی و اسلامی است، جامعه امروز نیاز وافر به بخشندگی و با هم مهربان بودن دارد، این شاخصه‌ها را از هم دریغ نکنیم. باید برای اقامه این دو صفت الهی در جامعه فرهنگ‌سازی کرد و این خبرگزاری با توجه رسالت خود می‌تواند مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: اقامه فرهنگ قرآنی در جامعه باعث صلابت و قدرت هرچه بیشتر کشور می‌شود، ملت ما نیاز به تقویت روحیه دارد تا از زیر بار تهاجمات اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم دشمن خارج شود. تضعیف روحیه توسط هر فردی به هر دلیلی انجام شود اقدام ناشایست و خیانت به آرمان‌های امام و شهداست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در بخش دیگر از سخنان خود به مسأله حجاب نیز اشاره کرد و افزود: حجاب جزئی از فرهنگ ایرانی اسلامی ماست، ما کشوری مسلمان با قدمتی بیش از 2 هزار ساله هستیم، نگاه به فرهنگ ایرانی و اسلامی به ما می‌گوید که باید باحجاب باشیم، چراکه تا قبل از ورود اسلام به ایران ایرانیان مردمانی باحجاب بودند؛ لذا حجاب جزئی لاینفک از مردم ایران زمین است.

بی‌حجابی ربطی به تمدن غنی ایرانی ندارد

اکرمی افزود: بی‌حجابی از آنِ تمدن غنی ایرانی اسلامی نیست و وارداتی است، برای اینکه بتوانیم با این موضوع مقابله کنیم نیازمند کار علمی هستیم چراکه با موضوعات اجتماعی نمی‌توان احساسی برخورد کرد، از طرفی عوامل زیادی بر متغیرهای اجتماعی موثر است، باید عوامل را شناسایی، درصد‌بندی کرده و در صدد رفع مشکلات برآییم.

وی بیان کرد: باید دید آیا ما به عنوان خانواده و مسئول توانسته‌ایم حجاب ایرانی و حجاب اسلامی را به درستی معرفی کنیم که حالا انتظار رعایت حجاب را داریم؟ اگر این ضعف از سوی والدین و مسئولان باشد نوجوان و جوان مقصر واقعی نیست، او خالی‌الذهن بوده و دشمن توانسته از این فرصت استفاده کند و افکار خود را القا کند، باید برای رفع بی‌حجابی تمام عوامل داخلی و خارجی که دخیل هستند را شناسایی و در نظر گرفت و پادزهر آن را پیدا و این مشکل را از بین برد.

انتهای پیام

captcha