کمک ۱۰ میلیاردی شیعیان هندوستان به سیل‌زدگان کشور
کد خبر: 3844163
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

کمک ۱۰ میلیاردی شیعیان هندوستان به سیل‌زدگان کشور

گروه اجتماعی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان با اشاره به کمک‌های مردم هندوستان به سیل‌زدگان کشور، گفت: شیعیان هندوستان ۱۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کشور کمک کردند که از این رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم لرستان بود.

کمک ۱۰ میلیاردی شیعیان هندوستان به سیل‌زدگان کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان، دوشنبه، یکم مهر در آیین نمادین نواختن زنگ «مهر و مقاومت» در لرستان که در مدرسه نمونه شهید کاییدی پلدختر برگزار شد، اظهار کرد: سیل پلدختر علاوه‌بر خسارات مالی، سیل همدلی را به همراه داشت.

وی با ذکر این مطلب که از جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفری هندوستان ۲۵۰ میلیون مسلمان و از این تعداد ۴۰ میلیون شیعیان هستند، ادامه داد: وقتی سیل در ایران رخ داد سراسر هندوستان اظهار همدردی کرده و به‌صورت خودجوش کمک کردند.

مهدوی‌پور با اشاره به این‌که بسیاری از شیعیان هندوستان طلاهای خود را به سیل‌زدگان اهدا کردند، ادامه داد: در حالی‌که شیعیان هندوستان در فقر هستند اما ۱۰ میلیارد تومان به مردم سیل‌زده کمک کردند که بخشی از آن در اختیار کمیته امداد آموزش و پرورش قرار گرفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان با ذکر این مطلب که این مقدار کمک نشانه عشق و همدلی بین ملت هندوستان و ایران است به اثر معنوی این کار اشاره کرد و گفت: کشور هندوستان به یک اعتبار کشور امام حسین(ع) حساب می‌شود؛ چراکه عاشورا در هندوستان تعطیل رسمی است و ارادت‌ها به امام حسین(ع) قابل توجه است؛ چراکه عشق حسینی است کمااینکه دل‌ها را به هم پیوند داده است.

وی با ذکر این مطلب که از کمک‌های مردم هندوستان به سیل‌زدگان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون به ساخت دو مدرسه پلدختر اختصاص یافت، گفت: امروز هم ۱۰۰ میلیون تومان دیگر اهدا می‌شود که اگر کم و کسری وجود دارد جبران شود.

انتهای پیام

captcha