نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس پلدختر
کد خبر: 3844234
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس پلدختر

گروه فرهنگی ــ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهر سیل‌زده پلدختر نواخته شد.

نواخته شدن زنگ آغاز سال‌تحصیلی در مدارس شهر سیل‌زده پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، زنگ آغاز سال‌تحصیلی هم‌زمان با سراسر کشور امروز دوشنبه، یکم مهرماه در مدارس شهرستان سیل‌زده پلدختر با حضور حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه نمونه دولتی کائیدی به‌ صدا درآمد.

رضا شاهمرادی، رئیس آموزش و پرورش پلدختر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: 10 هزار و 150 دانش‌آموز پلدختری امروز هم‌زمان با سراسر کشور سال‌ تحصیلی را آغاز کردند که از این تعداد پنج هزار و هشت نفر دانش‌آموز دختر و پنج هزار و 142 دانش‌آموز پسر هستند.

وی با بیان این‌که 985 دانش‌آموز پیش‌دبستانی سال‌ تحصیلی را در 28 مدرسه آغاز کردند، افزود: 123 مدرسه در شهرستان پلدختر وجود دارد که دارای 82 مدرسه ابتدایی، 24 مدرسه متوسطه اول و 17 مدرسه متوسطه دوم هستند.

رئیس آموزش ‌و پرورش پلدختر با بیان این‌که 496 کلاس درس در این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: 17 کلاس پیش‌دبستانی، 479 کلاس مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم 230 آموزگار دارند.

وی بیان کرد: 290 کلاس ابتدایی دولتی و غیردولتی، 106 کلاس متوسطه اول دولتی و غیردولتی و 83 کلاس متوسطه دوم دولتی و غیردولتی در پلدختر 250 دانش‌آموز دارند.

تربیت انسان‌های صالح؛ اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش
همچنین خیرالله خیرایی، معاون آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش لرستان امروز، یکم مهر در آئین بازگشایی مدارس و نواخته شدن «زنگ مهر» که در دبیرستان شهدای فرهنگی ناحیه دو خرم‌آباد برگزار شد، گفت: 340 هزار دانش‌آموز در قالب 4 هزار و 500 کلاس درس آغاز سال‌تحصیلی جدید را شروع کردند .
وی افزود: از این تعداد 181 هزار نفر در مقطع ابتدایی ، 131 هزار نفر در مقطع متوسطه اول و دوم و 28 هزار نفر در دوره پیش دبستانی مشغول به تحصیل هستند .همچنین 30 هزار معلم کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند .
خیرایی تربیت انسان‌های صالح را اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش دانست و گفت: علی‌رغم تخریب کامل 133 مدرسه در مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیدگی 500 مدرسه اما همه ظرفیت‌ها برای شروع پویا و بالنده سال‌تحصیلی جدید برای معلمان و دانش‌آموزان مهیاست.

انتهای پیام

captcha