معصومین(ع) آیینه تمام‌نمای زندگی جهادی هستند
کد خبر: 3844529
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

معصومین(ع) آیینه تمام‌نمای زندگی جهادی هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: زندگی تمام انبیا و اولیای الهی یک زندگی جهادی بر پایه آموزه‌های توحیدی بود و معصومین(ع) آیینه تمام‌نمای زندگی جهادی هستند.

معصومین(ع) آیینه تمام نمای زندگی جهادی هستند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری شب گذشته در جمع ارادتمندان اهل‌ بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: اعطا نکردن نعمت از سوی خداوند به بندگان در نگاه توحیدی هیچ گاه به معنای تنبیه نیست بلکه نشانه حکمت است و همچنین مبتلا شدن بندگان به گرفتاری‌‎ها و بلاها در حقیقت در راستای تربیت انسان است.

وی افزود: مصیبت‌هایی که به انسان می‌رسد فلسفه‌های مختلف و گاهی خاصیت پاک‌کنندگی روح و باطن انسان از آلودگی‌ها را دارد و گاهی نیز برای ترفیع درجات انسان و رساندن او به مقام صابرین و شاکرین است.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: مقام امامت حضرت ابراهیم(ع) در حقیقت بعد از مبتلاشدن به امتحانات سخت الهی به وی اعطا و مقام حضرت به جهانیان نشان داده شد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: نگاه توحیدی، قرآنی و اهل‌ بیت(ع) به دنیا باعث می‌شود انسان نه تارک دنیا و نه عاشق دنیا شود بلکه دنیا را مدیریت دینی کند و هرگاه نعمتی به وی اعطا می‌شود، همواره شاکر باشد و فخر نفروشد و در زوال نعمت نیز از رحمت الهی مأیوس نشود و تابع محض و تسلیم در برابر اوامر و امتحانات الهی باشد.

ماندگاری یادآور شد: در نگاه توحیدی، دنیا نه آسایشگاه، نه خوابگاه و نه تفرجگاه است بلکه دنیا محل گذر و بازاری است برای به دست آوردن توشه آخرت و نگاه مجاهدان فی سبیل‌الله در لبنان، ایران، عراق، یمن، سوریه و غیره یک نگاه توحیدی و اهل‌ بیتی(ع) به دنیا است و در حقیقت دنیا را موقت، تنها فرصت و پر خطر می‌بینند و لذا محصول این نگاه برای آن‌ها یک نگاه جهادی در زندگی ایجاد کرده است.

وی افزود: زندگی تمام انبیا و اولیای الهی، یک زندگی جهادی بر پایه آموزه‌های توحیدی بود و ائمه معصومین(ع) آیینه تمام نمای زندگی جهادی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: جهاد فی سبیل‌الله با اموال و نفس نشانه زندگی جهادی است و زندگی جهادی در حقیقت یعنی باور به فرصت قلیل در دنیا، تلاش برای کسب آخرت، باور به تلاش جنود ابلیس برای تضعیف این روحیه جهادی و خدمت به خلق خدا که همگی در کنار هم می‌تواند شاکله یک زندگی جهادی را مستحکم کند.

ماندگاری بیان کرد: زندگی جهادی یعنی معامله با خداوند، کار برای رضای خدا، تلاش برای سربلندی در آخرت، عدم درنگ در خدمت به مردم حتی برای یک لحظه، خدمت خالصانه، استقامت در برابر تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی، مقاومت در برابر تحریم‌های اقتصادی، در نظر گرفتن خداوند در تمام لحظات، توکل مستمر بر خداوند، عدم هراس از دشمن، مقابله با وسوسه‌های شیطان و هراس نداشتن از جهاد با دشمنان دین که اگر تمام این شاخصه‌ها در زندگی انسان جاری و ساری شود، سعادت اخروی نصیب انسان می‌شود.

جلال بیطرفان

انتهای پیام

captcha