دیرآموزان ۱۰ تا ۱۴ درصد کل دانش‌آموزان مدارس را تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3844560
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

دیرآموزان ۱۰ تا ۱۴ درصد کل دانش‌آموزان مدارس را تشکیل می‌دهند

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه دیرآموزان ۱۰ تا ۱۴ درصد کل دانش‌آموزان مدارس را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: کلاس‌های تلفیقی راهی است برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان دیرآموز، البته به این شرط که معلمان در تماس با این گونه کودکان آنها را درک کرده و بپذیرند.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا کردستان، با بیان اینکه مداخله بهنگام برنامه جامع آموزشی، خدماتی و حمایتی است، اظهار کرد: به منظور پیشبرد و توسعه اهداف آموزشی وارائه خدمات حمایتی و پیشگیری از مشکلات ثانویه شناسایی دیرآموزان از سال 1393 در کشور در قالب برنامه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهره هوشی دانش‌آموزان دیرآموز در محدوده طبیعی ضعیف است و هوشبهرآنان معمولاً یک انحراف معیار پایین تر از هوش عادی می‌باشند، افزود: بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان از خطر حذف شدن این دانش‌آموزان در جریان آموزشی می‌کاهد.
وی با بیان اینکه در اجرای مداخله بهنگام سعی داریم نیازهای ویژه نوآموزان را در سنین پایین و قبل از رود به پایه اول شناسایی کنیم تا خدمات حمایتی را پیش از آغاز دوره رسمی آموزش به آنان ارائه کنیم، عنوان کرد: کلاس های مداخله بهنگام ویژه دانش‌آموزان دیر آموز با هدف تغییر در سطح یادگیری و بهبود پیشرفت آنان در تابستان جاری در سطح استان برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: در مداخله بهنگام نوآموزان برای دستیابی به اهداف آموزشی غربال شده وبرای مواردی که نیازمند حمایت بیشتر باشند، مداخله آموزشی اجرا و دوباره پیشرفت آن‌ها پیگیری خواهد شد.
رنجبر با اشاره به اینکه دیرآموزان ۱۰ تا ۱۴ درصد کل دانش‌آموزان مدارس را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: کلاس‌های تلفیقی راهی است برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان دیرآموز، البته به این شرط که معلمان در تماس با این گونه کودکان آنها را درک کرده و بپذیرند و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان، به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی آنها کمک کنند.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار دانش‌‌آموز دیرآموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان در طی سال تحصیلی گذشته در پایه های اول تا سوم ابتدایی به تحصیل پرداختند، یادورآور شد: تاکنون یک هزار و 802 دانش آموز دیرآموز پایه اول ابتدای نیز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستان و بدو ورود به دبستان استان شناسایی شده است.
انتهای پیام

captcha