افزایش معرفت قرآنی در پرتو مجالس حسینی
کد خبر: 3844770
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
حکیمی بیان کرد:

افزایش معرفت قرآنی در پرتو مجالس حسینی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه کریمه با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع)، یک قیام قرآنی بود، اظهار کرد: در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) از نور هدایت قرآن کریم نباید غافل باشیم، باید در پرتو مجالس حسینی، معرفت قرآنی خویش را افزایش دهیم.

به گزارش ایکنا؛ جلسه آموزشی حفظ و قرائت احمد دباغ، مدرس روشندل و حافظ بین‌المللی کل قرآن در مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) با حضور قاریان و حافظان و علاقه‌مندان در این مرکز برگزار شد.

احمد دباغ پس از تلاوت قرآن‌آموزان، بیان کرد: برای قرائت قرآن تمرین با پرده‌های صوتی پایین و بالا هر دو لازم است، حتی بم‌خوانی و اوج‌خوانی را هم باید تمرین کنیم.

این حافظ روشندل با تأکید بر اینکه برای موفقیت بیشتر، تغذیه مناسب و قدرت بدنی را باید جدی گرفت، اظهار کرد: راهکاری که پیشنهاد می‌دهم این است که حداقل 2 تا ۲۰ دقیقه یا ۲ تا 30 دقیقه تمرین داشته باشیم، به طور مثال در نوبت صبح، ترتیل و در نوبت بعد از ظهر قرائت تحقیق داشته باشیم.

سپس حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به شبهات وارده درباره عزاداری در مصیبت اهل‌ بیت(ع) و در پاسخ به نظریه احمد‌ بن‌ تیمیه و محمد بن‌ عبدالوهاب، مؤسس فرقه منحرف وهابیت، افزود: فرهنگ عزاداری و نوحه‌خوانی ریشه در آیات هدایت‌گر قرآن دارد. خداوند در سوره یوسف، آیه ۸۴ می فرماید: «یَا أَسَفَی عَلَی یُوسُفَ وَابیَضَّت عَینَاهُ مِنَ الحُزنِ فَهُوَ کَظِیمٌ» که اینجا سخن از گریه شدید و اندوه فراوان حضرت یعقوب(ع) در فراق حضرت یوسف(ع) است که حتی موجب نابینایی حضرت یعقوب شد و همچنین قرآن در سوره حج آیه ۳۲ می‌فرماید: «وَ مَن یُعَظِّم شَعَائِرَ اللهِ فَإِنَّهَا مِن تَقوَی القُلُوب»؛ که طبق این آیه بزرگداشت نمادهای اسلام که برپایی مجالس عزاداری نمونه بارز آن است از پاکی دل محسوب می‌شود.

وی با ابراز گلایه از تعطیلی بعضی از جلسات قرآن در ماه محرم، بیان کرد: در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) از نور هدایت قرآن، نباید غافل باشیم، چرا برخی از جلسات قرآن در ماه محرم تعطیل یا تضعیف می‌شود؟ مگر قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک قیام قرآنی نبوده است، بنابر این باید در پرتو مجالس حسینی معرفت قرآنی خویش را نیز افزایش دهیم.

یادآور می‌شود، میهمان ویژه این جلسه حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف، مدیریت مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود.

انتهای پیام

captcha