اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3844798
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم توسط این اداره خبر داد.

اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تربیت حافظان قرآن کریم همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما نیزامسال برای تربیت حافظان قرآن آموزش‌های متنوعی در نظر گرفته‌ایم زیرا حفظ قرآن کریم سرمایه ارزشمندی است و هرکس قرآن را حفظ کند خواه ناخواه هم قرائتش خوب می‌شود و هم بر روی آیات قرآن تدبر می‌کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه برنامه‌های حفظ اداره امور قرآنی توسط موسسات و خانه‌های قرآنی اجرا می‌شوند، افزود: معانی والای قرآن کریم ابتدا به ذهن، سپس به قلب و بعد به تمامی جوارح انسان رسوخ پیدا می‌کند و تنها از این طریق است که انسان می تواند به درجه حامل برسد.

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: ایمان به قرآن بسیار حیاتی است و اگر می‌خواهیم عالم بی عمل نباشیم باید یک برنامه اصولی برای تربیت نسل جوان قرآنی داشته باشیم و البته می‌دانیم که تهیه برنامه‌های کامل این چنینی بسیار سخت خواهد بود ولی این بستگی به همت مدیران مراکز قرآنی دارد.

وی افزود: برای امسال هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم در نظر گرفته‌ایم که چهار مورد آن در شش ماه نخست اجرا شد و 381 نفر تحت تعلیم این آموزش‌ها قرارگرفتند.

تقی‌پور اضافه کرد: آموزش‌های حفظ نیمه نخست سال 98 در قالب حفظ جزء سی‌ام قرآن، حفظ تخصصی، برگزاری همایش تخصصی حافظان و آموزش حفظ سور منتخب بود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تربیت حافظان 3جزء و 5 جزء، آموزش حفظ کل قرآن کریم، برگزاری جلسات ثابت حفظ محوری از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه حفظ قرآن کریم است که تا پایان امسال از طریق موسسات و خانه‌های قرآن اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

captcha