بیان ویژگی‎های جامعه مطلوب علوی در برنامه رادیویی «راه رسا»
کد خبر: 3844800
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

بیان ویژگی‎های جامعه مطلوب علوی در برنامه رادیویی «راه رسا»

گروه فرهنگی ــ برنامه «راه رسا» یک برنامه رادیویی است که با هدف بررسی عمده‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد جامعه مطلوب از دیدگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه هر روز از صدای افلاک لرستان پخش می‎شود.

بیان ویژگی‎های جامعه مطلوب علوی در برنامه رادیویی «راه رسا»به گزارش ایکنا از لرستان، برنامه «راه رسا» یک برنامه رادیویی با موضوع نهج‌البلاغه است که از شنبه تا جمعه از صدای شبکه افلاک لرستان در یک آیتم کوتاه پخش می‎شود.

هدف اصلی این برنامه بررسی عمده‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد جامعه مطلوب از دیدگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است، که از‌ جمله مهم‌ترین آن‌ها، بیان اوصاف و ویژگی‌های افراد چنین جامعه‌ای و نقش هر کدام از این اوصاف در ایجاد آن و نیز وظایف مردم و زمامداران به‌عنوان ارکان اصلی جامعه، به‌ویژه وظایف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی است و در نهایت، این نکته بیان خواهد شد که از دید امام علی(ع) نمونه اعلای چنین جامعه‌ای، جامعه مهدی موعود(عج) است.

کارشناس این برنامه مذهبی علی نظری، مدرس نهج‌البلاغه و علوم عربی دانشگاه‌های لرستان و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان است.

به‌سوی معبود

برنامه «به‌سوی معبود» نیز از تولیدات سیمای مرکز لرستان است که هر روز قبل از اذان به مدت هفت دقیقه تولید و از شبکه افلاک پخش می‌شود.

این برنامه که به مباحث دینی، اخلاقی و اجتماعی می‌پردازد یکی‌ از برنامه‌های مستمر و دائمی تلویزیون لرستان است که از حضور کارشناسان مذهبی خبره و آگاهی که اهل علم و فضیلت هستند بهره می‌گیرد. کارشناسان، ائمه جمعه شهرستان‌های استان هستند که عوامل برنامه با حضور در محل کار آن‌ها برنامه را ضبط می‌کنند. سعی می‌شود هر برنامه به یک موضوع اخلاقی و معارفی مثل نماز، زکات، خمس، روزه، جهاد و به تناسب زمان به‌ مناسبت‌های مختلف مذهبی و دینی بپردازد.

این برنامه فضای روحانی و معنوی را برای پخش اذان و اقامه نماز مهیا می‌کند.

انتهای پیام

captcha