ایجاد واحد درسی «انتقال ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس» در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
کد خبر: 3844845
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

ایجاد واحد درسی «انتقال ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس» در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: انتقال پیام شهدا از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی در بخش پرداختن به شهداست؛ لذا جهت انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس و پیام شهدا به جوانان ایجاد واحد درسی جدید با نام «انتقال ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس» در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد واحد درسی «انتقال ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس» در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان مرکزی، امروز، سوم مهرماه در اجلاسیه شهدای پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) دانشکده علوم پزشکی اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: کنگره پیشرو یک رویداد فرهنگی عظیم در استان است که برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن اجلاسیه‌های مختلفی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اجلاسیه‌های تعریف شده بخش اعظمی از اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس را در بر می‌گیرد، گفت: اجلاسیه شهدای پزشکی مربوط به زمان و دوره خاصی نیست؛ چراکه زنده نگه داشتن یاد آنان وظیفه همیشگی ماست.

جمالیان اظهار کرد: با توجه به دستور فرمانده سپاه روح‌الله استان، برگزاری اجلاسیه تنها منوط به یک جلسه نبوده و در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است، سعی شده است در این راستا به تمام ابعاد خدمات جامعه‌ پزشکی و بهداری رزم پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شناسایی ۸۳ شهید جامعه پزشکی و بهداری رزم استان و جمع‌آوری خاطرات و مستندات ۲۵ دقیقه‌ای مربوط به آنان و سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان شهدای جامعه پزشکی از جمله اقدامات انجام شده است.

جمالیان تأکید کرد: انتقال پیام شهدا از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی در بخش پرداختن به شهداست؛ لذا جهت انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس و پیام شهدا به جوانان ایجاد واحد درسی جدید با نام انتقال ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول به نام‌گذاری واحدهای دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی به نام شهدای جامعه پزشکی و بهداری رزم، تهیه فیلم‌های مستند ۲۵ دقیقه‌ای و برگزاری شبی با شهدا از اقدامات در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای پزشکی و بهداری رزم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: از مجموع ۸۳ شهید جامعه پزشکی و بهداری رزم استان، ۶ شهید دانشجوی پزشکی بودند که درس را رها کرده و برای ارائه خدمت به جبهه رفتند، یکی از اهداف اصلی اجلاسیه در راستای تکریم خانواده شهدا و اجرای فرمان مقام معظم رهبری در زمینه انتقال پیام شهدا به نسل جدید است.

جمالیان اظهار کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس از دیگر اقداماتی است که در راستای اجلاسیه انجام می‌شود، همچنین با توجه به موقعیت ریلی و جغرافیایی استان از جنوب به مرکز در زمان جنگ در استان ستاد تخلیه مجروحان جنگی تشکیل شده بود که به مجروحان جنگی رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

captcha