مسابقه قرآن و اذان در پاکستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3844859
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

مسابقه قرآن و اذان در پاکستان برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ رئیس خانه فرهنگ ایران در پاکستان در دیدار با مسئولان قرآنی حوزه علمیه جامعه‌المنتظر لاهور این کشور،‌ از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه قرآن (حفظ و قرائت) و اذان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، با حجت‌الاسلام مهدی حسن، مسئول امور قرآنی و ظفر حسین نقوی، از مدرسان و مسئولان قرآنی حوزه علمیه جامعه‌المنتظر، دیدار و درباره گسترش فعالیت‌های قرآنی، همکاری‌های دوجانبه و برگزاری مسابقات قرآنی بحث و تبادل نظر کرد.

رضایی‌فرد اجرای برنامه‌های قرآنی را از مهمترین فعالیت‌های خانه فرهنگ کشورمان در لاهور برشمرد و گفت: دو کشور ایران و پاکستان علاوه بر داشتن حق همسایگی بر یکدیگر، کشورهای اسلامی و مسلمان نیز هستند.

رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور از برگزاری مسابقه حفظ، قرائت و اذان با همکاری جامعه‌المنتظر ویژه طلاب حوزه و مشتاقان قرآنی خبر داد و افزود: در نظر داریم اقدامات مقدماتی مسابقه را در حوزه علمیه انجام داده و مرحله نهایی را در سالن اجتماعات امام رضا(ع) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار کنیم.

ظفر حسین نقوی، استاد تفسیر جامعه‌المنتظ،ر گفت: بی‌شک قرآن یکی از اصلی‌ترین زنجیره‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و پاکستان است و جمهوری اسلامی ایران در بخش قرآن خدمات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و کلاس‌های آموزش حفظ، قرائت و تجوید در ایران از کیفیت بالایی برخوردار است.

ظفر حسین نقوی، آمادگی حوزه علمیه جامعه‌المنتظر را برای برگزاری مسابقه قرآن کریم با همکاری خانه فرهنگ ایران در لاهور به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در پاکستان اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha