یونیسف: جنگ دو میلیون‌ کودک یمنی را از تحصیل محروم کرده است  
کد خبر: 3844886
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

یونیسف: جنگ دو میلیون‌ کودک یمنی را از تحصیل محروم کرده است  

گروه بین‌الملل ــ صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تداوم جنگ در یمن باعث شده که میلیون‌ها کودک در این کشور از آموزش و تحصیل محروم شوند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «العربی الجدید»، یونیسف در بیانیه‌ خود تأکید کرد: سال جدید تحصیلی در یمن، همراه با خشونت‌های مداوم آغاز شده است؛ در این شرایط، دو میلیون کودک یمنی از تحصیل محروم شده‌اند و نزدیک به نیم میلیون کودک نیز با آغاز درگیری‌ها در سال 2015 ترک تحصیل کرده‌اند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: در این شرایط تحصیل 3.7 میلیون کودک دیگر نیز در خطر است و اکنون بیش از 2 سال است که حقوق معلمان پرداخت نشده است.
 
یونیسف به نقل از «سارا نیانتی»، نماینده این سازمان در یمن نوشت: درگیری، فقر و کند شدن چرخ توسعه در یمن، سه عامل محرومیت کودکان یمنی از حق تحصیل و آموزش و آرزو برای آینده‌ای بهتر شده است.
 
نماینده یونیسف اعلام کرده است که به دلیل خشونت‌ها و حملات علیه مدارس یمن، بسیاری از کودکان توانایی رفتن به مدرسه را ندارند.
 
وی افزود: پس از گذشت 30 سال از تصویب کنوانسیون حقوق کودکان، این امر غیرقابل پذیرش است که حق آموزش و سایر حقوق اصلی کودکان، به دلیل عواملی که ساخته و پرداخته دست انسان است، نقض شود.
 
در ادامه بیانیه یونیسف آمده است: درگیری‌ها در یمن بیش از 4 سال است که ادامه دارد و تخریب جدی به سیستم آموزشی این کشور وارد کرده است؛ به طوری که از هر 5 مدرسه در سراسر یمن، یک مدرسه در اثر این حملات قابل استفاده نیست.
 
یونیسف بر توقف حملات و درگیری‌ها علیه مراکز آموزشی یمن تأکید کرد و از مقامات یمنی خواست تا هرچه سریع‌تر راه‌حل فوری برای پرداخت حقوق همه معلمان و کارمندان آموزش و پرورش یمن اتخاذ شود تا کودکان این کشور بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.
 
کشور یمن بیش از 4 سال است که در معرض حملات گسترده ائتلاف متجاوز سعودی است و بر اساس گزارش‌های سازمان ملل در 17 ژوئن 2019، از ابتدای سال 2016 تاکنون نزدیک به 70 هزار نفر در 30 جبهه یمن کشته‌ شده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha