گسترش فرهنگ شهادت از خانواده‌ها آغاز شود
کد خبر: 3844895
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

گسترش فرهنگ شهادت از خانواده‌ها آغاز شود

گروه فرهنگی ــ تنها جراح استان مرکزی در سال‌های دفاع مقدس گفت: امام حسین(ع) شهید شد اما پیام عاشورا توسط حضرت زینب کبری(س) انتقال یافت، وظیفه ما انعکاس پیام شهداست و نباید در این عرصه کوتاهی کرد؛ لذا گسترش فرهنگ شهادت باید از خانواده‌ها آغاز شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمود امینی، تنها جراح استان در سال‌های دفاع مقدس، امروز، سوم مهرماه در اجلاسیه شهدای پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) دانشکده علوم پزشکی اراک برگزار شد، گفت: با بررسی تاریخ کهن ایران زمین متوجه می‌شویم که در ایران آزادمردان و سرداران شجاعی بودند که برای دفاع از مرز و بوم از تمام هستی خود گذشتند و در برابر غارتگران ایستادند.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط پیش آمده پس از پیروزی انقلاب اسلامی این است که ایران بدون هیچ تجهیزاتی در برابر دشمنان ایستاد، دشمنان با فریبکاری دو کشور شیعه را در برابر هم قرار دادند و زیرساخت‌ها را از بین بردند. اگر این دو کشور می‌توانستند در کنار هم قرار گیرند قطعاً می‌توانستند پیام اسلام را بهتر انتقال دهند.

امینی به فداکاری رزمندگان و شهدای ۸ سال رشادت و شجاعت اشاره و اظهار کرد: در زمان جنگ سرداران و امیرانی بی‌نام اما بسیار تأثیرگذار بودند که در برابر دشمن ایستادند و از خاک، ناموس این کشور دفاع کردند، جنگ یکی از اقدامات شوم دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی بود که با مکر و حیله دو کشور شیعه را به جان یکدیگر انداخته و زیرساخت‌ها را از بین بردند.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ جوانان سلحشور این کشور با داشتن روحیه شهادت‌طلبی و ایمان با حداقل امکانات در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند، دشمن برای جنگ حمایت تجهیزات نظامی ابرقدرت‌مندان اروپایی و پشتیبانی مالی کشورهای عربی را در اختیار داشتند.

تنها جراح استان مرکزی در جبهه ادامه داد: رزمندگان اسلام پیرو ولایت فقیه و رهبری بودند و جان بر کف از کشور دفاع کردند، جوانان کم سن در دوران دفاع مقدس بسیار بودند که به سبب استعداد سرشار خدایی و توانایی خود به‌عنوان فرمانده لشکر در برابر دشمن ایستادند، شهید زین‌الدین و باقری از جمله فرماندهان شهید کم‌سن بودند. آنان فهم و درک واقعی از دین و مذهب داشتند جوانان برای رشادت و شجاعت از الگوهای دشت نینوا الهام گرفتند و جانانه از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند، جوانان یک تنه در برابر دشمنان ایستادند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند‌.

وی به آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» اشاره کرد و افزود: نباید تصور کرد که شهدا مرده‌اند، بلکه آن‌ها زنده بوده و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، امام حسین(ع) شهید شد اما پیام عاشورا توسط حضرت زینب(س) انتقال یافت و وظیفه ما انعکاس پیام شهداست و نباید در این عرصه کوتاهی کرد؛ لذا گسترش فرهنگ شهادت باید از خانواده‌ها آغاز شود.

امینی گفت: جنگ یک افسانه نبود که در تاریخ دفن شود بلکه یک کلاس درس است که باید تمام تلاش خود را برای کسب نمره قبولی در آن انجام داد؛ چراکه من و شما باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس فردی که به‌عنوان مسئول انتخاب می‌شود باید بینش و خط سیاسی خود را کنار گذاشته و خالصانه به مردم خدمت کند، زیرا جایگاه یک فرد را مسئولیت و سمت مشخص نمی‌کند بلکه شعور و درک یک فرد جایگاه آن را مشخص می‌کند، تعهد بدون تخصص و تخصص بدون تعهد کامل نبوده و افراد و مسئولان باید این ۲ مکمل را در کنار یکدیگر داشته باشند. پیام شهدا تبعیت از مقام معظم رهبری و امر به اطلاعت از پیام مقام معظم رهبری است.

این جراح دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رفتار ما در جامعه خلاف پیام شهدا و شئونات اسلامی است، باید همه ما در هر پست و مسئولیتی که هستیم به شایستگی خدمتگزار باشیم و برای واگذاری مسئولیت‌ها شایسته‌سالاری مدنظر باشد.

انتهای پیام

captcha