زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد
کد خبر: 3844925
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

گروه اجتماعی: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، زنگ نماز در مدارس آذربایجان‌شرقی به صدا در آمد.

زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زنگ نماز با هدف نهادینه شدن فرهنگ نمازخوانی در بین دانش آموزان امروز، سوم مهرماه در مدارس استان آذربایجان‌شرقی نواخته شد.

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در دبیرستان شاهد نورالزهرا ناحیه 3 تبریز، با اشاره به آعاز هفته دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان بیان کرد: دفاع از اسلام همیشه ادامه دارد و شما به عنوان جوانان کشور باید به وظایف خود عمل کرده و متعهد باشید و خوب درس بخوانید و خود را به فناوری های نوین مجهز کنید.

وی گفت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران زنان متعهد و متخصص در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری فعال هستند و علاوه بر تقش خود در خانه نقش اجتماعی نیز می پذیرند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادامه بیان کرد: مدارس و ادارت بادی به محیط نماز خانه توجه جدی داشته باشند و متاسفانه گاهی مشاهده می شود که نماز خانه ها در زیرزمین هستند در صورتی که باید بهترین محل به این امر مهم اختصاص داده شود.

ساعی افزود: نمار خانه های همچنین بایستی تهویه مناسب داشته باشند والبته نسبت به سال های گذشته توجه به محیط نماز خانه ها بهتر شده ولی لازم است توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی اضافه کرد: نماز خانه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در با آرامش به عبادت بپردازند و شیرینی گفت و گو با خدا را بچشند.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم بیان کرد: امروز در همه مدارس کشور سه زنگ مهم بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت و زنگ نماز نواخته شد و اینها نشان دهنده این هستند که آموزش و پرورش باید در کنار هم باشند.

وی با بیان این که شیوه های دعوت به نماز شامل چهار دوره رفتارسازی، عادت سازی، تثبیت و تعمیق است، ادامه داد: در برخی خانواده های مذهبی کودکان از همان ابتدا و به تقلید پدر ومادر نماز خوان هستند ولی متاسفانه عده ای در دوره نوجوانی و جوانی چون جواب منطقی و قانع کننده ای برای نماز خواندن نمی گیرند کم کم از نماز فاصله می گیرند.

علمی تصریح کرد: مدرسه و خانواده اگر جواب قانع کننده ای برای فلسفه نماز بیان نکنند در ذهنیت دانش آموز تضاد ایجاد می شود و بنابراین مدرسه و خانواده نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

وی بیان کرد: تمامی مدارس استان نمازخانه و امام جماعت دارند و امروز در همه مدارس زنگ نماز نواخته شد و انتظار داریم همه معلمان برای تربیت اسلامی دانش آموزان بکوشند چرا که این کار مهم فقط و به تنهایی از عهده مربی پرورشی برنمی آید.

انتهای پیام

captcha