دفاع از وجب به وجب خاک کشور؛ دستاورد دفاع مقدس
کد خبر: 3845156
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

دفاع از وجب به وجب خاک کشور؛ دستاورد دفاع مقدس

گروه اجتماعی ـ جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان گفت: حفاظت از کیان و دفاع از وجب به وجب خاک کشور ایران نخستین دستاوردهای دفاع مقدس بودند که نتیجه آن تقدیم صدها هزار شهیدجنگ تحمیلی بود که خاک کشور با خون این شهدا رنگین شد و ذره‌ای از خاک وطن را از دست ندادیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه، جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان، چهارم مهرماه در آیین رونمایی از المان امیر سرلشکر خلبان شهید نعمت الله اکبری سامانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدا به‌ویژه ۴۸ هزار شهید ارتش و ۲۱۰ خلبان شهید ، اظهار کرد: ۳۹ سال گذشته ملت ایران در حالی که آماده دفاع نبودند با جنگ تحمیلی غافلگیر شدند گرچه در آن زمان ارتش و نیروی زمینی انسجام لازم خود را نداشت و سپاه و بسیج علاوه بر اینکه درگیر قائله کردستان بودند سازماندهی جهت دفاع از دشمن خارجی را نداشتند.

وی افزود: ایران در زمان جنگ تحمیلی متحمل هزینه‌های بسیار بالایی همچون از بین رفتن زیرساخت‌های کشور و تقدیم صدها هزار شهید، جانباز و آزاده شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی دو حرکت جهادی در راستای اقدام انقلابی خود در ۱۹ بهمن سال ۵۷ حرکت انقلاب را آغاز کرد، گفت: حرکت اول نیروی هوایی ارتش ابتدای مهرماه ۵۹ و در آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران بود که ۲۰۰ هواپیما به پرواز درآمده و حدود ۱۵۰ هواپیما وارد خاک دشمن شدند که علاوه بر از بین بردن پایگاه‌های هوایی دشمن، فرودگاه‌ها، انبار مهمات، مخازن سوخت، پل‌ها و جاده‌ها، ۵۰ درصد نیروی هوایی دشمن را نیز زمین‌گیر کرد.

وی بیان کرد: حرکت دوم نیروی هوایی ارتش حمله به لشکرهای زرهی رژیم بعث بود که با این اقدام نیروی هوایی ارتش زمان زیادی در اختیار نیروی زمینی ارتش و سپاه قرار گرفت و توانستند حماسه‌های بزرگی بیافرینند که کابوس شیطان صدام و شیطان بزرگ، آمریکا بود.

انگیزه افزود: حفظ کیان و دفاع از وجب به وجب خاک کشور ایران از نخستین دستاوردهای دفاع مقدس بود که نتیجه آن تقدیم صدها هزار شهیدجنگ تحمیلی بود که خاک کشور با خون این شهدا رنگین شد، که ذره‌ای از خاک وطن را از دست ندادیم.

وی اظهار کرد: آمریکا بهتر و بیشتر از ما کشور را رصد می‌کند به طوری که در طول چهل سال انقلاب اسلامی انواع چالش‌ها و مشکلات بزرگ از جمله قائله کردستان، جنگ تحمیلی، تحریم، تهدید و فتنه را برای ایران اسلامی ایجاد کرده است.

امیر سرتیپ دوم خلبان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری است که به برکت خون شهدا، عنایت الهی، هدایت مقام معظم رهبری، حمایت ملت بزرگ ایران و اقتدار نیروهای مسلح، در آینده نزدیک و در گام دوم انقلاب قله‌های رفیع جهانی را فتح و ملت مسلمان در قالب ید واحد زیر یک پرچم حکومت عدل الهی برپا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha