اجرای طرح «همگام با قرآن؛ همراه با اربعین»
کد خبر: 3845467
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

اجرای طرح «همگام با قرآن؛ همراه با اربعین»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طرح «همگام با قرآن؛ همراه با اربعین» از سوی اتحادیه قرآنی بوشهر در پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف به کربلا اجرا می‌شود.

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن عترت بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای طرح «همگام با قرآن؛ همراه با اربعین»، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی سه موکب قرآنی در مسیر پیاده‌روی برپا شده است.

وی ادامه داد: این طرح با تمسک به حدیث نبوی ثقلین، که همواره قرآن و عترت را به مثابه دوبال در کنار هم می‌داند، از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت بوشهر اجرا می‌شود.

مرادی تصریح کرد: در این طرح، که در ایام اربعین برگزار می‌شود، تاکنون موکب‌هایی در مسیر نجف به کربلا با نام‌های موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)(عمود 707) و موکب بیت‌الزهرا(س) و همچنین موکبی در پشت خیمه‌گاه در محدوده هتل جواهر برپا شده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی بوشهر درباره فعالیت‌های این موکب‌ها اضافه کرد: نصب نرم‌افزار قرآنی بر روی تلفن همراه زائران، ایستگاه تلاوت قرآن «هر زوار تلاوت یک صفحه از قرآن» به یاد امام حسین(ع) و یارانش و هدیه ثواب آن به روح شهیدان از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده طی ایام اربعین حسینی است و شعار «هر شیعه حسینی، یک خیّر قرآنی» نیز شعار این طرح خواهد بود.

وی در پایان گفت: بسته‌های فرهنگی همراه با گزارشی از فعالیت‌های قرآنی اتحادیه بوشهر به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی به زائران اهدا می‌شود. این طرح با همکاری کمیته قرآن ستاد اربعین استان بوشهر برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha