عشق به اهل بیت(ع) ریشه در ایمان دینی سنی‌ مذهبان دارد
کد خبر: 3845523
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸

عشق به اهل بیت(ع) ریشه در ایمان دینی سنی‌ مذهبان دارد

گروه اجتماعی ــ رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با تأکید بر اینکه عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام، ریشه در ایمان دینی مسلمانان به ویژه سنی‌ مذهبان پیرو امام شافعی دارد، گفت: ابراز محبت به اهل بیت(ع) در منطقه کردستان به ویژه بین شافعی مذهبان بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج امروز، ششم مهرماه در کارگروه فرهنگی برگزاری همایش «شجره طیبه سادات» استان کردستان اظهار کرد: اهل سنت به ویژه مذهب امام شافعی نسبت به اهل بیت ارادت خاصی داریم و برای بیان مباحث دینی از آنچه اهل بیت و سادات عنوان کرده‌اند، الهام و استفاده می‌کنیم.
وی ‌با تأکید بر اینکه عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام ریشه در ایمان دینی مسلمانان به ویژه سنی‌ مذهبان پیرو امام شافعی دارد، افزود: ابراز محبت به اهل بیت(ع) در منطقه کردستان به ویژه بین شافعی مذهبان بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت(ع) وجه اشتراک بین تمام مذاهب اسلامی است، اعلام کرد: امام شافعی در مذهب اهل سنت بسیار به مدح اهل بیت(ع) پرداخته‌اند و این مهم در اعتقادات دینی اهل‌ سنت ریشه دارد.
وی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام اهل بیت(ع) در تربیت و اصلاح جامعه نقش مؤثری داشته و از مقتضیات زمان خود هرگز غافل نبودند و همواره بین مردم بوده و خود را از آنان جدا نکرده‌اند.
ماموستا بهمنی عنوان کرد: ارادت به سادات باید بیش از پیش در جامعه برجسته شود و این مهم با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف و با حضور افراد صاحب علم و نظر امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه ارادت مردم اھل سنت کردستان به سادات قابل توجه است، یادآور شد:‌ داستان‌ھا و خاطرات فراوانی از کرامات و احترام به بقاع متبرکه و امامزادگان و سادات بین مردمان کردستان وجود دارد.
انتهای پیام

captcha