حمایت مجلس شورای اسلامی از فعالان رسانه‌ای دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3845559
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
در مراسم تقدیر از ۵ عکاس جنگ تحمیلی مطرح شد

حمایت مجلس شورای اسلامی از فعالان رسانه‌ای دوران دفاع مقدس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای دوران دفاع مقدس قول مساعدت و حمایت داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: آیین بزرگداشت ۵ عکاس دوران دفاع مقدس توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نشر آوران برگزار شد. در این مراسم عربعلی هاشمی از عکاسان جنگ با بیان اینکه در زمان جنگ در شهرستان سرپل ذهاب خانه های مردم ویران شده بود و مردم آواره بودند گفت: مردم از خانه و رزمندگان با اصرار آنها را منتقل می‌کردند، وضعیتی بود که نه غذا داشتند و نه آب. هر جا هم که مستقر می‌شدند امکانات می‌خواستند ولی رزمندگان ما داوطلبانه به آنها کمک کردند. ما در آن زمان آمادگی جنگ را نداشتیم و نمی‌دانستیم که باید چه کنیم.

مرتضی دهداری عکاس دوران دفاع مقدس هم از اصالت آبادانی خود گفت و تأکید کرد خبرنگار، تصویربردار خبرگزاری ایرناست و اوایل انقلاب با مدرک سوم راهنمایی وارد حرفه خبرنگاری شده است.

مرتضی خاکی هم از جمله عکاسان دفاع مقدس بود که در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفت، وی با اشاره به اینکه به اولین شهری که مورد حمله قرار گرفت با هلی کوپتر رفتیم اظهار داشت: تهیه عکس در آن زمان سخت بود. بعدها در معاونت مطبوعاتی از حاصل کار ما در معاونت مطبوعاتی ارشاد استفاده شد و عکس هایی چاپ شذ. امروز هم تعداد این عکاسان به انگشتان دست رسیده است و برخی شهید یا مجروح شده اند اما کمتر سراغی از ما گرفته می شود.

در همین مراسم محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هم با گرامی داشت ایام عزاداری ماه محرم و صفر و اهمیت فداکاری گفت: هرچه داریم از فداکاری است. اقتدارمان را مدیون فداکاری های دفاع مقدس است امروز هم این دفاع مقدس ادامه دارد چرا که از عقاید مان دفاع می کنیم.

در مراسم تقدیر از عکاسان جنگ محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز گفت: ایام محرم و صفر حال عجیبی دارد چرا که فصل مشترک این ایام و هفته دفاع مقدس «فداکاری» است. انتخاب ما هم فداکاری است و هرچه داریم از فداکاری است. اقتدار ما هم امروز مدیون دفاع مقدس است. هر روز ما هم دفاع مقدس چرا که ما هر ثانیه از عقیده و آرمان خود دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش قدم جنگ رسانه ای خبرنگارانی هستند که با جهل مبارزه می کنند ادامه داد: خوشحال هستیم که در کشور اجتماع حداکثری هست. دیپلماسی ما هم با قدرت نظامی و ظرفیت رسانه ای در کنار هم هستند.

جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الهام بخش بودن واقعه کربلا در جنگ عراق با ایران گفت: زنان و مردان ما از شخصیت های مختلف واقعه گربلا الهام گرفتند و خبرنگاران و عکاسان هم باعث شدند بتوانیم مثل واقعه کربلا که ثبت و ضبط شده است به مرور وقایع جنگ تحمیلی بپردازیم.

وی در بخش دیگری قول مساعدت داد که کمیسیون فرهنگی مجلس اماده حمایت از فعالان رسانه ای و عکاسان دوران دفاع مقدس است و ابراز امیدواری کرد در بودجه سال آینده از این افراد حمایت شود.

انتهای پیام

captcha