دو چهره مسلمان؛ معاونان اتحادیه جهانی ادیان برای صلح
کد خبر: 3845737
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

دو چهره مسلمان؛ معاونان اتحادیه جهانی ادیان برای صلح

گروه بین‌الملل ــ 900 شخصیت دینی جهان، رؤسای نهضت العلماء و سازمان محمدیه اندونزی را به عنوان معاونان اتحادیه بین‌المللی نمایندگان ادیان جهان با نام «ادیان برای صلح» انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ سعید عقیل سراج، رئیس سازمان اسلامی نهضت العلماء، معاون رئیس اتحادیه بین‌المللی نمایندگان ادیان جهان با نام «ادیان برای صلح» انتخاب و این خبر به طور رسمی توسط کِیوچی سوگینو، معاون دبیرکل این اتحادیه از ژاپن به سعید عقیل سراج در جاکارتا ابلاغ شد.

به گفته کیوچی سوگینو، شرکت‌کنندگان دهمین جلسه عمومی اتحادیه ادیان برای صلح در آلمان رسماً سعید عقیل سراج را به عنوان یکی از معاونان برگزیدند.

900 شخصیت از 125 کشور در این جلسه حاضر بودند. آنها دلیل انتخاب عقیل سراج را اینگونه مطرح کردند که وی در رهبری یک سازمان بزرگ اسلامی(نهضت العلماء) در بزرگ‌ترین کشور اسلامی جهان به موفقیت رسیده و توانسته است از طریق این سازمان پیام‌های مسالمت‌آمیز دینی را به گوش جهان برساند.

کِیوچی افزود که حیدر ناصر، رئیس سازمان محمدیه اندونزی نیز همین مقام را به دست آورده است. رهبران دینی جهان امیدوارند که با تعیین این دو شخصیت به عنوان نمایندگان مسلمانان اندونزی، الگوی دین‌داری جامعه اندونزی جهانی شود. این دو شخصیت برجسته اندونزی، این وظیفه را برای پنج سال آینده انجام می‌دهند.

نشست اتحادیه ادیان برای صلح آلمان جایگزین کنفرانس جهانی دین و صلح است. در دهه 1990، عبدالرحمن وحید، رئیس نهضت العلماء اندونزی ریاست این اتحادیه را به عهده داشت.

انتهای پیام

captcha