بایکوت راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده عجز رسانه‌های غربی است
کد خبر: 3845863
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
حمید شاه‌آبادی:

بایکوت راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده عجز رسانه‌های غربی است

گروه هنر ــ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز به کار رادیو اربعین گفت: هر ساله در راهپیمایی اربعین جمعیتی چند میلیونی شرکت می‌کنند، اما رسانه‌های غربی آن را پوشش نمی‌دهند، چون می‌دانند ترویج فرهنگ امام حسین(ع)، دست آنها را از کشورهای اسلامی کوتاه خواهد کرد.

بایکوت راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده عجز رسانه‌های غربی است

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین آغاز به کار رادیو اربعین در آستان مقدس امامزاده صالح(ع)، امروز 7 مهرماه برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با حضور پرشمار مردم همراه بود، حمید شاه آبادی، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران در سخنانی اظهار کرد: امیدوارم امسال نیز رسانه‌ها به ویژه رادیو اربعین بتواند تأثیرگذاری لازم را داشته باشد؛ به ویژه در اربعین امسال که همه چشم‌ها در جهان معطوف به ایران و اربعین است.

وی افزود: قطعاً در هر یک از برهه‌های زمانی راهپیمایی اربعین شکل خاص خودش را داشته است، اما در دهه اخیر با اقتداری که ایران در منطقه به وجود آورده، راهپیمایی اربعین شکلی همگانی به خود گرفته است، به نحوی که چندین میلیون نفر در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند.

شاه‌آبادی با تأکید بر اینکه جهان اسلام هدف هجمه دشمنان است، گفت: رسانه‌های غربی هیچ‌گاه راهپیمایی اربعین را به شکلی شایسته پوشش نمی‌دهند، زیرا حرکتی در مقابل استعمار و قدرت‌های استعماری است، اما شکر خدا اربعین با قدرت به راه خودش ادامه می‌دهد و هر سال با شکوه‌تر از سال قبل راه خود را می‌پیماید.

شاه‌آبادی تأکید کرد: امروز دشمنان ایران و اسلام می‌دانند در منطقه خاورمیانه هیچ کاری نمی‌توانند بدون اجازه ایران انجام بدهند؛ این ویژگی بسیار تحسین‌برانگیز است که نائل شدن به آن را باید وام‌دار فرهنگ اربعین دانست.

معاونت صدا با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین روی سبک زندگی تأثیرگذار بوده، گفت: اربعین تنها یک مناسک عبادی نیست، بلکه الگویی برای زندگی کردن است، پس بیایم از اربعین درس زندگی بگیریم؛ همان‌گونه که مردم عراق در ایام اربعین الگوی موفقی از سبک زندگی اسلامی ارائه می‌دهند.

وی در انتهای سخنانش بیان کرد: همه رسانه‌ها در ایام اربعین موظف هستند در مسیر اربعین حرکت کنند. در این میان رادیو اربعین نیز به صورت ویژه و همه‌جانبه به اتفاقات اربعین خواهد پرداخت. همچنین رادیو اربعین امسال تا پایان ماه صفر دایر خواهد بود.

کشتی نجات اباعبدالله(ع)

در بخش دیگری از مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اگر می‌بینید در راهپیمایی اربعین چندین میلیون نفر با امنیت کامل حضور دارند، باید آن را وامدار امام، رهبری و شهدا دانست، به ویژه شهدای حرم که دست داعشیان را از سرزمین‌هایی اسلامی کوتاه کردند. لازم به ذکر است عاشقان امام حسین(ع) تنها از میان مسلمانان نیستند، بلکه عده‌ای از مسیحیان نیز عشق اباعبدالله را در دل دارند. این گفته را در موکب‌هایی که میزبان زائران اربعین هستند، می‌توان مشاهده کرد.

نواب ادامه داد: علامه حلی زمانی که برای راهپیمایی اربعین اقدام کرد، پیرامون آن نیز برنامه‌ریزی انجام داد. حاصل این برنامه‌ریزی نگارش یک کتاب بود. ما هم باید بیاموزیم تا از اربعین در راه زندگی بهتر، معرفتی کسب کنیم.

چشم پوشی رسانه‌هایی غربی به روی راهپیمای اربعین نشان دهنده عجز آنها است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تنها راه نجات، سوار شدن بر کشتی امام حسین(ع) گفت: اگر به راهپیمایی اربعین مشرف شدیم، باید نمود آن را در اخلاقیات و زندگی خود ببینیم، چون تنها راه سعادت، پیروی از راه امام حسین(ع) است.

امنیت راهپیمایی اربعین؛ مدیون شهدای مدافع حرم

در ادامه مراسم گروه همنوای الغدیر اجرای برنامه کرد و سپس سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در سخنانی اظهار کرد: برایم توفیق است که در بین عاشقان امام حسین(ع) حرف بزنم. عاشقان امام حسین(ع) امروز محدود به مرزهای ایران نمی‌شوند، بلکه در سراسر جهان می‌توان پیروان اباعبدالله(ع) را مشاهده کرد.

وی افزود: اینکه چرا هنوز یاد عاشورا زنده است، یک جواب دارد؛ اینکه داغ امام حسین(ع) هیچ گاه کاسته نمی‌شود. به همین جهت، مردم هر سال با شکوه‌تر از سال قبل اربعین را برگزار می‌کنند. اما اربعین امسال چند تفاوت دارد که به بخش‌هایی از آن خواهم پرداخت.

اوحدی تأکید کرد: اربعین امسال اولین اربعین در 40 ساله دوم انقلاب است. حضرت آقا برنامه چهل ساله دوم انقلاب اسلامی را مشخص کرد. در همین رابطه در راهپیمایی اربعین باید تأثیرات انقلاب اسلامی را به خوبی شاهد باشیم. امسال همچنین شاهد شکست کامل داعش در سرزمین‌های اسلامی هستیم و امنیت کامل در کشور عراق حس شده است.

وی تأکید کرد: شاخصه‌ دیگر راهپیمایی اربعین در سال جاری به پیروزی‌هایی محور مقاومت مربوط می‌شود، به ویژه در کشور یمن که مردم آن با دستان خالی سعودی‌های تا دندان مسلح را مغلوب کردند، اما از همه مهم‌تر به یک عامل برمی‌گردد: حضور مردم در راهپیمایی امسال است.

وی ادامه داد: دشمن تلاش کرده با فشار حداکثری خود مردم را از انقلاب اسلامی ناامید کند، اما حضور توده‌های مردم در راهپیمایی اربعین نشان خواهد داد که ایران اسلامی هیچ‌گاه در مقابل فشارهای اقتصادی سر فرود نخواهد آورد.

اوحدی درباره تأثیرات مدافعان حرم در راهپیمایی اربعین گفت: دوست دارم در بخش انتهای سخنانم به نقش و جایگاه مدافعان حرم اشاره داشته باشم. اگر این شهدا نبودند، نه تنها ما قادر به برگزاری راهپیمایی اربعین نبودیم، حتی نمی‌توانستیم امروز در آستان مبارک امامزاده صالح برنامه اجرا کنیم. مدافعان حرم تنها برای ایران امنیت نیاوردند، بلکه باعث شدند در کشورهایی چون عراق نیز امنیت برقرار شود. برای همین امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه آنها باشیم. در میان شهدای حرم باید از مجید قربا‌ن‌خوانی یاد کنم که همانند حر به آغوش باز ابا عبدالله(ع) پناه برد و به مقام شهدا رسید.

چشم پوشی رسانه‌هایی غربی به روی راهپیمای اربعین نشان دهنده عجز آنها است

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم سعید حدادیان مداح اهل بیت به اجرای برنامه پرداخت.

انتهای پیام

captcha