پیشکسوتان دفاع مقدس، قدرت بازدارندگی امروز هستند
کد خبر: 3845904
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴

پیشکسوتان دفاع مقدس، قدرت بازدارندگی امروز هستند

گروه فرهنگی ــ یک فرمانده دفاع مقدس، گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس، قدرت بازدارندگی امروز در برابر اجانب و قلدران عصر ۲۱ هستند.

پیشکسوتان دفاع مقدس؛ قدرت بازدارندگی امروزبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار الله‌نور نوراللهی، از فرماندهان دفاع مقدس ظهر دیروز، هفتم مهرماه در همایش نکوداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: تعداد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 230 هزار نفر است که از این تعداد بیش از 10 هزار شهید متعلق به مازندران قهرمان‌پرور است.

فرمانده عالی دفاع مقدس، تعداد جانبازان کشور را 650 هزار نفر برشمرد و افزود: از این مجاهدت، سهمیه جانبازان مازندرانی بالغ بر 33 هزار و 700 نفر است.

این فرمانده دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس را قدرت بازدارندگی امروز در برابر اجانب و قلدران عصر 21 دانست و تصریح کرد: تکلیف امروز ما نکوداشت و پاسداشت فرزندان امام است که با پیروی از رهبری عرصه را بر دشمنان تنگ کردند و کاخ سفید و پنتاگون را به زانو درآوردند.

وی با اشاره به حیرانی آمریکا در ماجرای به زمین نشاندن هواپیمای پیشرفته جنگی توسط ایران، افزود: ساقط کردن پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی دشمن، نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است و ترامپ در مدت سه سال سه وزیر جنگ خود را تغییر داد.

نوراللهی، دستگیری 10 تن از تفنگداران آمریکایی  در سال 94 در آب‌های جنوبی ایران را خاطره تلخ دشمنان دانست و اظهار کرد: دشمنان هر وقت مسیر را به گونه‌ای ترسیم می‌کنند که دشمن در نقطه برتری قرار می‌گیرد فرزندان رهبری تحت زعامت ولی‌فقیه کاری می‌کنند دوباره قاعده و محاسبه بهم می‌ریزد.

وی از قدرت رزمندگان در دفاع مقدس و عملیات‌های کربلای چهار و پنج، سخن گفت و افزود: 162 عملیات در دفاع مقدس انجام شد که 19 عملیات بزرگ، 19 عملیات متوسط و 124 عملیات کوچک بود.

فرمانده عالی دفاع مقدس بیان کرد: 31 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشت و دشمنان در این 31 سال شرایط را سخت کردند، به ملت فشار آوردند ته دل خیلی‌ها را خالی کردند اما منطق مجاهدانه موازنه قدرت را برگرداند.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه 31 سال از پایان جنگ گذشت و امروز 3 هزار شهید گمشده داریم، گفت: اگر رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل با قدرت سخن می‌گوید به خاطر اقتدار کشور است و تا زمانی که روحیه انقلابی و ایثار وجود دارد دشمن نمی‌تواند غلطی بکند.

وی افزود: متأسفانه امروز به بهانه اختصار و صرفه‌جویی نام شهدا را از کوچه و خیابان حذف می‌کنند، جای تأسف دارد، بدانیم نام شهدا افتخار ماست و باید زوایای زندگی ما مزین به نام شهدا باشد.

فرماند دفاع مقدس اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند: «از جهاد، اسلام، ایثار و فداکاری فاصله نگیرید وگرنه خداوند لباس خفت و خواری می‌پوشاند»؛ در نتیجه باید با جهاد و مردانگی در عرصه‌های مختلف قدرت‌مان را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

captcha