شفافیت‌سازی؛ نیاز امروز جامعه
کد خبر: 3845905
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲

شفافیت‌سازی؛ نیاز امروز جامعه

گروه اجتماعی- سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شفافیت‌سازی نیاز امروز جامعه است گفت: شفافیت‌سازی امری دو سویه‌ است که رسانه‌ها و مسئولان و مدیران در دو طرف آن قرار دارند.

شفافیت‌سازی نیاز امروز جامعه استبه گزارش ایکنا از یزد، حمیدرضا قمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد 7 مهرماه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران و مدیران رسانه‌های استان در پیشنهاد خبرنگاری مبنی بر برگزاری نشست مطبوعاتی به صورت مستمر اظهار کرد: این موضوع درخواستی کاملا به جا است و بنده قول می‌دهم ان‌شالله حداقل به صورت ماهانه این نشست تشکیل شود.

وی ادامه‌ داد: همچنین برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا خبرنگاران با توجه به موضوعاتی که به صورت اختصاصی به آن می‌پردازند، در جلسات شورا شرکت‌ کنند.

قمی با اشاره به پیشنهاد خبرنگار ایکنا در خصوص شفاف‌سازی در اخبار و مصوبات شورای شهر یزد نیز گفت: بنده نیز معتقدم که گلوگاه بسیاری از مشکلاتی که در جامعه با آن‌ها درگیر هستیم مسئله شفافیت‌سازی است و فرآیند دستیابی به آن به نوعی است که نمی‌توان آنی در جامعه به آن رسید.

وی ادامه‌ داد: لازم است با رعایت موازین قانونی و اخلاقی، مردم را در جریان مشکلات قرار داد بنابراین امر شفافیت‌سازی یک امر دو سویه‌ است که در یک سو رسانه‌ها قرار دارند و لازم است به درستی و کامل مسائل را شفاف بیان‌ کنند و از قضاوت‌های زود هنگام بپرهیزند و در سوی دیگر مسئولان و مدیران قرار دارند که باید قابلیت پذیرش مسائل را داشته‌ باشند.

قمی افزود: ما به عنوان بدنه تصمیم‌سازی‌ها باید قدرت تحمل خود را در برابر بازخوردهایی که از سوی مردم دریافت می‌کنیم، افزایش دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح‌ کرد: آنچه مهم است اینکه باید افراد بک دوره بهای شفافیت‌سازی را پرداخت کنند و اگر تصمیم‌سازان و مدیران این بها رو پرداخت نکنند هیچ گاه این امر در جامعه ظهور و بروز نکرده و امر شفافیت‌سازی نهادینه نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شفافیت‌سازی نیاز امروز جامعه است گفت: این امر تاکنون در این دوره شورای اسلامی شهر یزد به میزان خیلی خوب انجام‌ شده است و خبری از مردم مخفی نمی‌ماند و ابزارهای متفاوتی برای رسیدن به اخبار‌ شورای شهر موجود است.

قمی بیان‌ کرد: بنده ابتدا از خود گله می‌کنم که مشکلات جامعه را بهتر و بیشتر اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم و پس از آن از اصحاب‌رسانه گله‌مند هستم که چرا از مسئولان مطالبه نمی‌کنند و اگر اصحاب‌رسانه مطالبه‌گری خود را افزایش داده و به صورت مستمر از مسئولان درخواست و پیگیری کنند، مسائل شفافیت‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha