موکب اوقاف در سامرا مستقر می‌شود
کد خبر: 3845975
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

موکب اوقاف در سامرا مستقر می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال موکب اوقاف از 17 مهرماه در سامرا مستقر می‌شود و روزانه به 10 هزار نفر خدمات خواهد داد.

موکب اوقاف در سامرا مستقر می‌شودحجت‌الاسلام موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: امسال نیز موکب اوقاف از 17 مهرماه فعالیت خود را در سامرا آغاز می‌کند و تا یکم آبان‌ماه این فعالیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در موکب امسال اوقاف روزانه به 10 هزار نفر ارائه خدمات خواهد شد، تصریح کرد: در همین راستا در سه وعده غذایی از زائران پذیرایی خواهد شد. همچنین در مدت زمان فعالیت این موکب نانوایی سیار نیز به صورت 24 ساعته در کنار موکب اوقاف فعالیت خواهد کرد.‌
 
این مسئول با اشاره به اینکه امسال در موکب اوقاف خدمات دیگری از قبیل اسکان نیز ارائه خواهد شد، اضافه کرد: در همین راستا با هماهنگی صورت گرفته یک حسینیه از سوی اوقاف در مسیر برگشت فعالیت خواهد کرد که در آن علاوه بر ارائه خدمات مربوط به پذیرایی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز اقدام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه موکب اوقاف از محل موقوفات دایر می‌شود، بیان کرد: این موقوفات که در برپایی موکب مورد استفاده قرار می‌گیرند در راه سید‌الشهدا(ع) هستند و هیچ قیدی که در کجا مصرف شوند، ندارند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از هزینه این موکب از محل کمک‌های مردمی تامین شده است، افزود: برخی از متولیان این حوزه نیز کمک‌هایی را برای برپایی این موکب داشته‌اند که نیت‌هایشان هزینه در راه عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

موسوی با اشاره به اینکه تلاش اوقاف بر مردمی کردن فعالیت موکب در سال جاری است، ادامه داد: در همین راستا امسال طبق ابلاغیه همکاران ستادی اوقاف کمتر در موکب حضور یافته و بیشتر امور آن با حضور هیئت امنای بقاع متبرکه و امامزادگان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به اقتصاد مردم شهر سامرا، بخشی از نیازمندی موکب در همان محل تامین خواهد شد، اضافه کرد: بخشی از خرید مورد نیاز در استان انجام شده و مابقی نیز از شهر سامرا تهیه خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اوقاف ارتقای خدمات قابل ارائه در موکب به زائران است، افزود: این مهم طی سنوات گذشته محقق شده، چرا که هر سال شاهد افزایش حضور زائران هستیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
captcha