خاطره‌ای از شهید زین‌الدین؛ از بیت‌المال چیزی همراه من نباشد
کد خبر: 3846093
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

خاطره‌ای از شهید زین‌الدین؛ از بیت‌المال چیزی همراه من نباشد

گروه جهاد و حماسه ــ سردار شهید مهدی زین‌الدین در آخرین روزهای عمر پربرکتش لباس مرتب و اتو‌کشیده‌ای پوشیده بود که توجه اطرافیانش را جلب کرده بود و او به همراهانش گفت: «مثل اینکه چشمتان این لباس را گرفته! من این لباس را از پول شخصی‌ام تهیه کرده‌ام که اگر پریدم از بیت‌المال چیزی همراه من نباشد.»

27 آبان ****از بیت‌المال چیزی همراه من نباشدبه گزارش ایکنا، 26 آبان‌ماه سالگرد عروج آسمانی شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع) در دوران دفاع مقدس است. حجت‌الاسلام علی صادقی، از طلاب رزمی تبلیغی در دوران دفاع مقدس، خاطره‌ای را از شهید زین‌الدین روايت كرده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید. 
 
روز سوم یا چهارم عملیات خیبر در سال ۶۲ بود که تصمیم گرفتیم به جمع نیروهای لشکر ۱۷ از جمله برادرم، شهید اسماعیل صادقی رییس ستاد لشکر، در جزیره مجنون شمالی ملحق شویم، هنگام غروب بود و پای اسکله منتظر بودیم هوا تاریک شود و در معیت نیروهای گردان با بالگرد شنوک اعزام شویم، در همین حال بود که شهید مهدی زین‌الدین از راه رسید.
 
آمدن شهید زین‌الدین با رسیدن گزارشگران صداوسیما همزمان شد و آن‌ها این فرصت را غنیمت شمردند که با شهید زین‌الدین مصاحبه‌ای داشته باشند.
 
آن روز شهید زین‌الدین لباس رزم خوش‌تیپی پوشیده و ظاهری نورانی و مرتب‌تر از قبل داشت، گزارشگران گفتند: «آقا مهدی شما کوله باری از تجربه کسب کرده‌اید قبل از اینکه بپرید (آسمانی شوید) آن را منتقل کنید،» از آقا مهدی انکار و از آنان اصرار و این روال ادامه یافت، در این هنگام آقا مهدی متوجه شد که حضار به لباس خاکی و شیک و اتو شده او تمرکز کرده‌اند؛ شهید زین‌الدین دست به لباسش گرفت و رو به اطرافیان گفت: «مثل اینکه چشمتان این لباس را گرفته! من این لباس را از پول شخصی خودم تهیه کردم که اگر پریدم از بیت‌المال چیزی همراه من نباشد.»
 
آن روز آقا مهدی مصاحبه‌ای نکرد اما تصویربردار صداوسیما عکسی خاطره‌انگیز از شهید زین‌الدین انداخت و خاطره آن روز درسی به یادماندنی از توجه فرمانده لشکر به بیت‌المال در اذهان به جای گذاشت.
 
انتهای پیام
captcha