تشکیل شاخه بانوان موکب ریحانةالنبی(س) دورود
کد خبر: 3846283
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

تشکیل شاخه بانوان موکب ریحانةالنبی(س) دورود

گروه فرهنگی ــ مسئول موکب ریحانةالنبی(س) دورود با اشاره به این‌که گروه خیریه و گروه جهادی هیئت ریحانةالنبی(س) این شهرستان به‌زودی شاخه‌ مطالبه‌گری و شاخه بانوان این مجموعه را تشکیل خواهد داد، گفت: این مجموعه در فضای حلقه‌های صالحین تربیتی، مسائل اجتماعی جهادی و مسائل خیریه فعالیت می‌کند.

تشکیل شاخه بانون موکب ریحانةالنبی(س) دورودسیداصغر موسوی، مسئول موکب ریحانة‌النبی(س) دورود، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری پویش مردمی «مشق احسان» با حضور فرمانده سپاه، مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مردم، گفت: در این آئین 1000 بسته لوازم‌التحریر از محل کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و با همکاری گروه جهادی هیئت ریحانةالنبی(س) این شهرستان بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت توزیع شد.

وی ارزش هر بسته لوازم‌التحریر را 150 هزار تومان دانست و افزود: بسته‌های اهداشده شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، تراش و ... است و برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم هر کدام بسته‌های جداگانه‌ای درنظر گرفته‌ شده‌ است.

موسوی با اشاره به این‌که تمهیدات لازم برای توزیع عادلانه بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت توسط گروه جهادی هیئت ریحانةالنبی(س) این شهرستان اندیشیده ‌شده و برای اهدای لوازم‌التحریر کد ملی دانش‌آموزان را گرفته‌ایم، اظهار کرد: آمار دانش‌آموزان کم‌بضاعت را از مؤسسات خیریه، آموزش‌وپرورش و معتمدین محلی که در محلات آسیب‌پذیر این شهرستان حضور دارند به‌صورت محرمانه گرفته‌ایم و درواقع براساس بانک اطلاعاتی کامل از دانش‌آموز و خانواده‌های کم‌بضاعت بسته‌ها توزیع می‌شود.

مسئول موکب ریحانةالنبی(س) دورود گفت: در فاز اول 500 بسته لوازم‌التحریر در نقاط محروم شهرستان توزیع‌شده و در فاز دوم 500 بسته دیگر میان نقاط محروم و کم‌برخوردار این شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در حال حاضر زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، بیان کرد: همچنین تجهیزات ورزشی به ارزش 150 میلیون ریال توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به گروه جهادی ریحانةالنبی(س) شهرستان دورود اهدا کرده‌ است.

موسوی هم‌چنین به دیگر فعالیت‌های هیئت و موکب ریحانةالنبی(س) اشاره و اظهار کرد: در عید نوروز و شب یلدا توزیع سبد حمایتی بین نیازمندان شهرستان دورود را داشتیم و این مجموعه زمان سیل امسال نیز فعالیت داشته‌ است.

مسئول موکب ریحانةالنبی(س) دورود با اشاره به این‌که گروه خیریه و گروه جهادی هیئت ریحانةالنبی(س) شهرستان به‌زودی شاخه‌ مطالبه‌گری و شاخه بانوان این مجموعه را تشکیل خواهد داد، اظهار کرد: این مجموعه در فضای حلقه‌های صالحین تربیتی، مسائل اجتماعی جهادی و مسائل خیریه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به این‎که این مجموعه حدود پنج سال است که کار تربیتی را شروع‌ کرده و الان حدود 400 نفر از دانش‌‌آموزان راهنمایی و دبیرستان چهار تا پنج مدرسه مطرح این شهرستان با مجموعه ارتباط دارند، تصریح کرد: در کنکور امسال نیز 15 نفر از دانش‌آموزانی که با مجموعه ریحانةالنبی(س) ارتباط داشتند جزو رتبه‌های برتر کنکور بودند.

موسوی با بیان این‌که امسال و در ایام اربعین حسینی موکب و هیئت ریحانةالنبی(س) دورود برای پنجمین سال در کربلای معلی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: خدمات مختلفی از جمله اسکان روزانه و پذیرایی، ایستگاه صلواتی، خیاطی، کفاشی، خشک‌شویی، اتاق کودکان، مشاوره دینی، مشاوره خانواده، مشاوره طب اسلامی، خدمات درمانی و پزشکی، حسینیه و هیئت، رسانه، بین‌الملل و... به زائران در ایام اربعین حسینی در کشور عراق ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha