اعلام جزئیاتی از شبکه تلویزیونی مشترک مالزی، ترکیه و پاکستان
کد خبر: 3846310
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

اعلام جزئیاتی از شبکه تلویزیونی مشترک مالزی، ترکیه و پاکستان

گروه بین‌الملل ــ برخی از مشخصات شبکه تلویزیونی تازه‌ای که قرار است با همکاری سه کشور مالزی، ترکیه و پاکستان برای مقابله با تبلیغات ضد اسلامی رسانه‌های غربی راه‌اندازی شود اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی‌صباح، در پی اعلام خبر راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی اسلامی مشترک، مقامات این سه کشور جزئیاتی از اهداف و ویژگی‌های این شبکه را اعلام کردند.
 
«ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر مالزی، به رسانه‌ها گفت: ما احساس کردیم گزارش‌ها در رسانه‌های غربی درباره اسلام و مسلمانان دقیق نیستند و اسلام واقعی را نشان نمی‌دهند. مثلاً آنها مسلمانان را تروریست معرفی می‌کنند و دنیا این را می‌پذیرد، در حالی که اسلام دین خشونت نیست.
 
وی افزود: این شبکه تلویزیونی تحت نظارت و مدیریت وزارتخانه‌های ارتباطات و اطلاعات سه کشور فعالیت خواهد کرد.

عمران خان،‌ نسخت‌وزیر پاکستان، نیز ساختار این شبکه را ابزاری برای مقابله مسلمانان با فعالیت‌های ضد اسلامی و اصلاح برداشت‌های نادرست درباره اسلام دانست.
 
وی تصریح کرد: در این شبکه فیلم‌ها و سریال‌هایی درباره تاریخ اسلام ساخته خواهد شد تا آگاهی مردم جهان درباره اسلام را بالا ببرد.

تصمیم برای راه‌اندازی این شبکه در دیدار سه‌جانبه «ماهاتیر محمد»، «عمران خان» و «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، در حاشیه اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شد.
انتهای پیام
captcha