برگزاری دوره‌های کارآفرینی نیازمند حضور مستمر جوانان است
کد خبر: 3846389
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

برگزاری دوره‌های کارآفرینی نیازمند حضور مستمر جوانان است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان نیازمند سرمایەگذاری‌ بلندمدت است، گفت: دوره‌‌های کارآفرینی نیازمند حضور مستمر جوانان است کە این استمرار بدون فرهنگ‌سازی صحیح در جامعە امکان‌پذیر نیست و جوانان باید از هر فرصتی برای ایجاد اشتغال استفادە کنند.

کژال فتاحی، معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: تفاهم‌نامە‌ای ما بین جهاددانشگاهی با اداره کل ورزش و جوانان استان بە منظور ایجاد مراکز رشد و نوآوری و شکوفایی برای ایجاد کسب و کار جوانان منعقد شده است، تا جوانان با ارائە ایدەهای هدفمند و استراتژی محور خود بە اشتغال‌زایی و کسب درآمد بپردازند.
وی افزود: استان فرهنگی کردستان، استانی اشتغال محور است و باید با ایجاد اشتغال، جذب سرمایە، رفع موانع موجود و همچنین با در نظر گرفتن ابعاد شخصیتی و مهارت‌های اجتماعی بتوانیم در صدد حمایت و راه‌اندازی کسب و کار برای جوانان برآییم.
فتاحی بیان کرد: انعقاد این قرارداد میان جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش جوانان نقطە قوتی برای جوانان استان محسوب می شود، چرا که هر جامعەای برای پیشرفت بە نیروی انسانی متخصص، همت و تلاش جوانان نیازمند است.
وی در خصوص خروجی استارتاپ‌های برگزار شده از سوی جهاددانشگاهی استان عنوان کرد: این استارتاپ‌ها بە مدت سە تا شش ماە برگزار می‌شوند و در بهمن ماە امسال خروجی مطلوبی از آن‌ها خواهیم داشت.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اعلام کرد: بازخورد و استقبال کم و عدم حضور جوانان در این کلاس‌ها از جمله نقاط ضعف این استارتاپ‌ها است که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری است.
وی بهره‌مندی از منتورهایی در حد ملی و فراملی را از نقاط قوت تشکیل این استارتاپ‌ها دانست و ذکر کرد: باید در راستای آگاە‌سازی و ترغیب جوانان برای حضور در این دوره ‌ها و اشتغالزایی، همە نهادها زنجیروار تلاش کنند.
فتاحی با بیان اینکه استان کردستان نیازمند سرمایەگذاری‌ بلندمدت است و جذب سرمایەگذار بدون همت جوانان امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: دوره‌‌های کارآفرینی نیازمند حضور مستمر جوانان است کە این استمرار بدون فرهنگ‌سازی صحیح در جامعە امکان‌پذیر نیست و جوانان باید از هر فرصتی برای ایجاد اشتغال استفادە کنند.
وی افزود: جذب‌سرمایە یکی از عوامل اصلی خروجی ایدە است و این مراکز بە جذب سرمایەگذار برای خروجی ایدە جوانان کمک خواهد کرد.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان یادآور شد: رسانەها زبان گویای سازمان‌ها هستند و در آگاە‌سازی جوانان نقش بسزایی دارند لذا از رسانەها خواستار آگاە‌سازی جوانان برای شرکت در این استارتاپ‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha