یک‌سوم سالمندان استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3846397
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

یک‌سوم سالمندان استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: یک سوم سالمندان این استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز سه‌شنبه، 9 مهرماه در همایش تجلیل از سالمندان استان مرکزی که به‌مناسبت «روز سالمند» در تالار باغ ارم اراک برگزار شد، گفت: ۱۵۵ هزار سالمند در این استان وجود دارد که ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر آنان از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند. کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله یادگارهای ارزشمند امام راحل(ره) است که در راستای رفع محرومیت ارائه خدمات دارد.

وی گفت: ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی سنین شعار امسال روز جهانی سالمند بوده و در راستای تحقق این شعار مناسب‌سازی فضاهای شهری و ادارات برای عبور و مرور سالمندان در جامعه در دستور کار استانداری این استان قرار دارد.

آقازاده افزود: شهرداری‌ها و مسئولان استان باید با مناسب‌سازی فضای شهری و دستگاه‌های اجرایی زمینه تسهیل در عبور و مرور سالمندان در جامعه را فراهم کنند. ایجاد فضای سبز برای حضور سالمندان و ایجاد شادی و نشاد بین این افراد از دیگر برنامه‌های استانداری مرکزی بوده و پارک بانوان و برخی مکان‌های تفریحی در استان بر این اساس ایجاد شده است.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این همایش گفت: ۹ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که این رقم در این استان ۱۱ درصد است. ۱۵۵ هزار سالمند در استان مرکزی وجود داشته و این استان با این میزان سالمند جزء ۲ تا سه استان پیر کشور است.

وی ادامه داد: ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر از سالمندان معادل ۳۰ درصد این افراد در قالب ۲۷ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارد. همایش تجلیل از سالمندان در این هفته برای ۲ هزار نفر از سالمندان پنج شهرستان اراک، ساوه، زرندیه، خمین و شازند برگزار می‌شود.

موسی‌نژاد افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) توان حرکت نداشته و دیدار با این افراد و ارائه خدمات ویژه به این افراد در هفته سالمندان در دستور کار قرار دارد. همچنین در هفته سالمند به ۵۰۰ نفر از سالمندان استان مرکزی توسط خیران به میزان سه میلیارد ریال خدمات ویژه ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی یادآور شد: ۳۴۴ میلیارد ریال کمک‌هزینه معیشت از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این اداره‌کل پرداخت شده است. ۶ میلیارد ریال کمک هزینه تعمیرات مسکن نیز در این مدت به سالمندان استان مرکزی پرداخت شده و برای ۸۵ نفر از سالمندان استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اشتغال‌زایی شده است.

وی گفت: هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از ابتدای سال جاری تاکنون کمک بلاعوض به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پرداخت شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha