خادمان عاشورای حسینی در سنندج تجلیل شدند
کد خبر: 3846445
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

خادمان عاشورای حسینی در سنندج تجلیل شدند

گروه اجتماعی- 72 نفر از خادمان عاشورای حسینی شامل مسئولان هیئات مذهبی، مداحان، روحانیون، مسئولان و پاکبانانی که در استان کردستان در ایام محرم فعالیت داشتند، دیروز، 9 مهرماه تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه کردستان دیروز، 9 مهرماه در مراسم تجلیل از خادمان عاشورایی محرم ۱۴۴۱ شورای هیئات مذهبی کردستان اظهار کرد: آیات زیادی در خصوص امام حسین و عاشورا آمده است و در جشن‌ها و عزاداری‌ها زیارت عاشورا مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه جبرئیل نیز بارها روضه امام حسین را قرائت کرده است، افزود: پیامبر اسلام(ص) نیز زمانی که روضه امام حسین(ع) را می‌خواندند همه به گریه می‌افتادند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: اگر کسی برای امام حسین(ع) عزاداری نکند، منافق است و کسانی که درک این امر را ندارند و اسم خود را مسلمان می‌گذارند، در اصل مسلمان نیستند.
وی عنوان کرد: دوستداران امام حسین(ع) عاشق آزادگی این امام شدند و از ویژگی‌های بارز ایشان درس گرفته‌اند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به اهمیت اربعین پرداخت و اعلام کرد: بزرگترین خطای امریکا حمله به صدام و عراق بود و این باعث شد ایران و عراق در کنار هم قرار بگیرند و امروز بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان یعنی راهپیمایی اربعین در کربلا اتفاق بیفتد.
وی عنوان کرد: امروز افتخار مسلمانان شرکت در اربعین است و عده‌ای نیز افتخار میزبانی زائران اربعین را دارند که در مسیر راهپیمایی پذیرای زائران هستند.
نورعلی خزاعی، رئیس شورای هئیات مذهبی کردستان نیز در این مراسم گزارشی از برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم امسال را ارائه داد.
وی تلاش ۶۱۰ هیأت مذهبی کردستان در راستای برنامه‌های ایام محرم به‌ویزه تاسوعا و عاشورای حسینی را قابل تقدیر خواند و یادآور شد: تجمیع عزاداری حسینی در قالب ۷۵ هیأت مذهبی از برنامه‌هایی بود که امسال انجام شد.
یادآور می‌شود؛ در این آئین از خادمان عاشورا به ویژه پاکبانان زحمتکش در ایام محرم تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha