۵ هزار دانش‌آموز اردبیلی راهی مناطق شمالغرب کشور می‌شوند
کد خبر: 3846458
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

۵ هزار دانش‌آموز اردبیلی راهی مناطق شمالغرب کشور می‌شوند

گروه اجتماعی- معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در مهرماه و آبان‌ماه سالجاری پنج هزار دانش‌آموز خواهر و برادر اردبیلی راهی مناطق شمالغرب کشور می‌شوند.

۵۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی راهی مناطق شمالغرب کشور می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدار معین‌الدین اسدی، معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، امروز، نهم مهرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: به منظور آشنایی بیش از پیش دانش‌آموزان و آینده سازان کشور با فرهنگ و معارف و ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان سرافراز با عنوان «از مدرسه تا مدرسه» و در راستای توسعه و تقویت حرکت عظیم فرهنگی، تربیتی اردو‌های راهیان نور در جامعه دانش آموزی که با همت و تلاش همه جانبه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار می‌گردد.
وی افزود: به فضل خدای متعدال و توسل به اهل بیت علیه السلام و عنایت شهیدان عزیز و با توجه به استقبال بی نظیر دانش آموزان و حمایت و همراهی خانواده‌های دانش آموزان و همچنین امسال کاروان‌های راهیان نور به صورت باشکوه به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور اعزام خواهند شد.
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: در مهرماه و آبان‌ماه سالجاری پنج هزار دانش‌آموز خواهر و برادر اردبیلی از تاریخ ۱۳ مهر ماه به مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور اعزام خواهند شد وتا ۱۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
اسدی ادامه داد: دانش آموزان اردبیلی در این اردو‌ها از یادمان شهدای شهیدان باکری در ارومیه، نمایش علمداران عشق، یادمان سردار شهید بروجردی«مسیح کردستان» در جاده نقده، مهاباد و یادمان شهدای تمرچین در تپه‌های حاج عمران بازدید و با شهیدان والامقام عهد و پیمان خواهند بست.
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت حماسی و انقلابی است، گفت: در قالب کاروان‌های راهیان نور در تابستان سال ۹۸ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از استان اردبیل عازم مناطق عملیاتی شمالغرب کشور شدند که این کاروان‌ها در قالب اقشار مختلف بسیج از جمله دانشجویی، محلات، پایگاه‌های مقاومت بسیج و غیره به مدت دو روز جهت زیارت یادمان‌های شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این مناطق اعزام شدند.
اسدی تصریح کرد: تببین بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش‌آموز در راهیان نور امسال از جمله برنامه‌هایی است که پیش بینی شده است چرا که یکی از راه‌های پیشرفت و ترقی کشورمان سرمایه‌گذاری بر روی نسل‌های جدید؛ جوانان و نوجوانان است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز توجه ویژه‌ای به جوانان و نوجوانان کشور شده است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهل سال دوم انقلاب، محور حرکت را جوانان و ماموریت دانش‌آموزان و نخبگان را پیاده کردن تمدن اسلامی در جهان دانستند، افزود: وظیفه جوانان در رسیدن به گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه‌پروری و تمدن سازی است تا بتوانید فصل جدیدی در زندگی جمهوری اسلامی را رقم بزنید.
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری منظم اردوی راهیان نور بیان کرد: این اردو ادامه راه دفاع مقدس است و برپایی آن در ایجاد تحول روحی و معنوی بر دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است که استان اردبیل کارنامه درخشانی در زمینه برگزاری اردوی راهیان نور داشته است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha