آغاز اجرای طرح پاییزی «قرآن؛ کتاب زندگی» از 13 مهر
کد خبر: 3846469
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

آغاز اجرای طرح پاییزی «قرآن؛ کتاب زندگی» از 13 مهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر طرح «قرآن؛ کتاب زندگی»(بشارت ۱۴۵۳) از آغاز اجرای بخش پاییزی این طرح قرآنی با هدف حفظ و تثبیت اجزاء 29 و 30 قرآن کریم خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر طرح «قرآن، کتاب زندگی»(بشارت ۱۴۵۳) در رابطه با آغاز اجرای این طرح از سوی رادیو قرآن، گفت: طرح پاییزی «قرآن، کتاب زندگی»(بشارت ۱۴۵۳) شامل برنامه‌های بسیاری است که از 13 مهرماه در رادیو قرآن اجرایی می‌شود.

فراهانی اظهار کرد: برنامه‌ای با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» با اجرای معتز آقایی تدارک دیده شده که به تکنیک‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم می‌پردازد. همچنین، سؤال پیامکی به صورت روزانه در چند نوبت پخش و شنوندگان می‌توانند پاسخ سؤالات خود را به شماره ۳۰۰۰۱۴۵۳ ارسال کنند. بر این اساس، هر روز سه برنده انتخاب و به هر نفر مبلغ یک میلیون ریال به عنوان هدیه به آن‌ها تقدیم می‌شود. اسامی برندگان نیز فردای هر روز در سایت رادیو قرآن اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: حفظ و تثبیت اجزاء 29 و 30 قرآن کریم از اهداف مهم این طرح است. حفظ برای کسانی که تازه همراه این طرح می‌شوند و تثبیت برای افرادی که در دوره گذشته همراه این طرح بودند.

فراهانی در ادامه گفت: همچنین برنامه «زنگ آسمانی» ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 با این طرح همراه خواهد بود. برنامه «تصحیح قرائت قرآن» نیز روزهای چهارشنبه با همین رویکرد تقدیم شنوندگان می‌شود.

دبیر طرح «قرآن، کتاب زندگی»(بشارت ۱۴۵۳) در ادامه بیان کرد: «هدیه‌های آسمانی» از دیگر برنامه‌های این طرح در جهت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان است که پنجشنبه‌های هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۰ با حضور دو تن از حافظان کل قرآن کریم (مریم تقی‌زاده و نجمه شبانی قهرودی) به سمع مخاطبان می‌رسد.

مدیر گروه آموزش رادیو قرآن تصریح کرد: همچنین برنامه «فهم زبان قرآن» در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ترجمه و مفاهیم قرآن کریم می‌پردازد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۸:۲۰ از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha