ویژه‌برنامه موکب الی‌طریق کربلا به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع)
کد خبر: 3846676
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

ویژه‌برنامه موکب الی‌طریق کربلا به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع)

گروه اجتماعی ـ ویژه‌برنامه موکب الی‌طریق کربلا به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، جمعه 12 مهرماه در اتوبان آیت‌الله بهبهانی اهواز برگزار می‌شود.

ویژه برنامه موکب الی‌طریق کربلا به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع)

به گزارش ایکنا از خوزستان، یکی از مواکب شهرستان اهواز که در ایام محرم و صفر به برگزاری برنامه‌های سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) می‌پردازد، موکب الی‌طریق کربلا است. فعالیت این موکب در اهواز از 12 محرم آغاز شده و تا 10 صفر ادامه دارد.

برنامه‌های موکب الی طریق کربلا هر شب پس از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا ساعت 22 همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود. ویژه‌برنامه‌های این موکب جمعه شب‌ها برگزار می‌شود. شبی با فرزندان شهدا و برگزاری شب شعر دو ویژه برنامه این موکب تاکنون بوده است.

سومین ویژه برنامه‌ موکب الی طریق کربلا به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که 12 مهر با حضور دکتر محمدرضا سنگری محقق و نویسنده عاشورایی برگزار می‌شود. این ویژه برنامه با اجرای تعزیه همراه خواهد بود.

بخش دیگر فعالیت موکب، جریان‌سازی تعظیم شعائر با حضور دیگر مواکب است. جمعی از هیئات و مساجد به منظور تعظیم شعائر و بزرگداشت هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن(ع)، در اتوبان آیت‌الله بهبهانی(حدفاصل چهارراه پاداد تا چهارراه آبادان) موکبی برپا می‌کنند تا فضای اربعین برای افرادی که نمی‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند، تداعی شود. این کار توسط مردم، هیئات و مساجد انجام می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha