برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3846700
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی قصه‌گویی ۱۳ مهرماه در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، کبری اخلاقی‌نیا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 10 مهرماه در نشست خبری، اظهار کرد: با اعلام فراخوان، ۱۳۴ نفر در جشنواره قصه گویی شرکت کرده که ۴۹ نفر به مرحله استانی راه یافتند، ضمن اینکه 5 نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

وی با اشاره به 13 تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک، اکران فیلم کودک و نوجوان، برپایی چند نمایشگاه و... را از برنامه‌های اجرایی در این هفته اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت پیک امید (امداد فرهنگی) طی هفته ملی کودک، بیان کرد: ماشین سیار روستایی و شهری در قالب کتابخانه پوشش مخاطبین را انجام خواهد داد.

اخلاقی‌نیا با اشاره به اینکه چندین منطقه برای فعالیت پیک امید انتخاب شده، تصریح کرد: ‌تیم ۵۰ نفره در مناطق مختلف طی ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی از تحقق طرح پویش گرم کتاب خبر داد و ابراز کرد: ۴۸ نشست در پارک‌های شهرهای یاسوج، گچساران و سی سخت، با پوشش ۲۰۰ جلدی در هر جلسه عملیاتی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری از راه اندازی خودروهای خدمات سیار در استان خبر داد و بیان کرد: هر خودرو پوشش ۲۰ روستا را عملیاتی می‌کند.

اخلاقی‌نیا ارتقای قصه گویی، شعر و کتاب نویسی در بخش کودکان را یک نیاز دانست و گفت: باید رشد چنین ظرفیت‌هایی در استان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های چرام، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق مرکز کانون پرورش فکری و کودکان نوجوانان ندارند، تصریح کرد: امدادهای فرهنگی در هفته ملی کودک در شهرستان‌های دنا، گچساران، کهگیلویه و شهرهای مارگون و دیشموک حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مرکز فرهنگی مادوان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آن را به سازمان نوسازی مدارس واگذار کردیم و ما فقط بهره بردار این پروژه هستیم.

انتهای پیام
captcha